۱۵ دی ۱۳۸۹ - ۲۱:۲۲
کد خبر: ۹۴۹۰۷
در پی گردن زدن شهروندان عراقی در عربستان؛

مقتدی صدر از عربستان خواست تا به اصول همسایگی پایبند باشد

خبرگزاری رسا ـ رهبر جریان صدر عراق، گردن زدن 40 شهروند عراقی توسط مقامات عربستان را به شدت محکوم کرد و عربستان را به احترام به خون شهروندان عراقی و پایبندی به اصول همسایگی دعوت کرد.
مقتدي صدر
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق طی بیانیه ای، از مقامات عربستان خواست تا از اعدام شهروندان عراقی در بند این کشور خودداری کند و به اصول همسایگی پایبند باشد.

وی تصریح کرد: خون مردم عراق محترم است و از عربستان می خواهم تا به این خون احترام بگذارد و از ریختن آن خودداری کند و به اعدام زندانیان عراقی که در بند عربستان بسر می برند اجتناب ورزد.

سید مقتدی صدر افزود: اعدام شهروندان عراقی در عربستان بوسیله گردن زدن با شمشیر جایز نیست و همسایه نباید با همسایه خود سنگدل باشد حتی اگر این افراد مرتکب گناه شده اند.

گفتنی است دولت عربستان پس از تشکیل دولت جدید عراق و ناکامی در تشکیل دولت مورد نظر خود، سیاست خصمانه‌ای را علیه بغداد اتخاذ کرد بگونه ای که اخیرا بیش از40 زندانی عراقی را در ملاء‌عام گردن زد. در مقابل دولت عراق نیز گفت که این موضوع را از مجرای بین‌المللی و با ارجاع به سازمان ملل پیگیری خواهد کرد./980/گ
ارسال نظرات