۱۳ دی ۱۳۸۹ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۹۴۷۵۳
رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمین

جنایت اسکندریه با آموزه های اسلام سازگار نیست

خبرگزاری رسا ـ رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمین بیگانگان را به دست داشتن در انفجار تروریستی اسکندریه مصر متهم کرد.
شيخ يوسف قرضاوي رئيس اتحاديه علماي مسلمين
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ یوسف قرضاوی رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمین طی بیانیه ای انفجار تروریستی در برابر کلیسای اسکندریه مصر را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: عاملان این جنایت را تنها می توان جنایتکار و خون ریز توصیف کرد، اسلام به بشریت احترام می گذارد و قتل هیچ فردی را جایز نمی داند خصوصا اگر کشتار مردم در جایی صورت گیرد که عبادتگاه بوده و مردم برای یک جشن دینی در آن حضور یافته اند.

وی افزود: قرآن کریم، قتل را پس از کفر و شرک از بزرگترین جنایتها می داند و جنایت کلیسای قدیسین اسکندریه با اسلام و آموزه های آن سازگار نیست و ما به عنوان اتحادیه جهانی علمای مسلمین و به نمایندگی از همه علمای جهان اسلام از این اقدام بیزاری می جوییم.

شیخ قرضاوی تصریح کرد: اسلام حتی در میدان جنگ با دیگران نیز دستورهای اخلاقی را صادر می کند و کشتار فاقدین سلاح و زنان و کودکان و حتی کهنسالان را مجاز نمی داند ولی متاسفانه شاهد آن هستیم که بندگان خدا که مشغول عبادت پروردگار خود هستند به راحتی کشته می شوند.

رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمین بیگانگان را به دست داشتن در این جنایت متهم کرد و اظهار داشت: احتمال ارتکاب این جنایت توسط شهروندان مصری و مسلمانان بسیار ضعیف است و به نظر می رسد بیگانگان با هدف شعله ور ساختن آتش فتنه طایفه ای این اقدام را مرتکب شده اند.

گفتنی است که جمعه شب در اثر انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در نزدیکی کلیسای قدیسین شهر اسکندریه مصر 21 نفر از شهروندان مسیحی مصر که برای جشن سال نو میلادی تجمع کرده بودند، کشته و شمار بسیاری زخمی شدند./980/گ
ارسال نظرات