۰۵ دی ۱۳۸۹ - ۰۰:۵۰
کد خبر: ۹۳۹۵۷
حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی:

حضور پرشور مردم در حماسه 9 دی، وجدان های خفته و غافل را بیدار کرد

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری، با تاکید بر اینکه حماسه نهم دی ماه نشان داد که ملت ایران در اطاعت و پیروی از ولایت فقیه و مقام معظم رهبری سر از پا نمی شناسد، گفت: حضور حماسی مردم در این روز وجدان های خفته و غافل را بیدار کرد.
حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد  واعظ موسوي
حجت الاسلام و المسلمین سید محمد واعظ موسوی از اعضای مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به حماسه مردم ایران در نهم دی ماه سال 88، به بررسی علل و عوامل تبدیل شدن حضور مردم در این مراسم به حماسه پرداخت.

وی با اشاره به قیام امام حسین(ع)، تصریح کرد: شهادت امام حسین(ع) در دل های مؤمنان شوری بپا می کند که در هیچ زمان و برهه ای به سردی نمی گراید.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی ادامه داد: یکی از بزرگ ترین درس های قیام امام حسین(ع) و عاشورا، افزایش بصیرت پیروان این مکتب و آئین است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: این جریان همان گونه که در زمان امام حسین(ع) موجب رسوایی بنی امیه، زنده کردن اسلام راستین و ایجاد عزم و اراده قاطع در امت و زنده کردن روح مبارزه جویی شد، در طول تاریخ نیز منشا آثار و برکات متعدد است.

مدرس خارج حوزه علمیه قم تاکید کرد: هر کجا اسمی از نهضت امام حسین(ع) به میان می آید، افراد مصمم به مبارزه با فساد و انحراف و تلاش در جهت اثبات آزادی و نجات از ذلت و خواری شده و در مقابل خیانت کاران از هر طیف و قشری صف آرایی می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی، با اشاره به حرمت شکنی و هتاکی فتنه گران و آشوبگران در عاشورای حسینی سال 88 تاکید کرد: در حماسه نهم دی ماه امت انقلابی ایران یکپارچه درس فراموش نشدنی به هتاکان عاشورای حسینی دادند.

این استاد سطح عالی حوزه علمیه قم افزود: در این جریان قاطبه مردم و رهروان راستین انقلاب که در مسیر قیام امام حسین(ع) بودند، بر بعضی از خواص و نخبگان سبقت گرفتند.

وی بیان داشت: کسانی هم که نتوانسته بودند خود را با انگیزه های قیام امام حسین(ع) و اهداف و چشم انداز قیام ایشان هماهنگ کنند، باید از این سیل خروشان درس هماهنگی و همراهی با این انگیزه های متعالی می گرفتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: همان گونه که حضرت ابی عبدالله(ع) با حرکت سنجیده و برخاسته از متن دین به وظیفه شرعی خود در قبال حاکمان ظلم و ستم پیشه عمل کرد، پیروان مکتب او نیز در همین مسیر و برای احیای همان اهداف در نهم دی ماه سال 88 به صورت خودجوش، در اقصی نقاط کشور ایران به خیابان ها ریخته و با حرکت الهی خود موجب بیداری وجدان های خفته و غافل و تحریک احساسات شدند.

وی اظهار داشت: حضور خروشان و کم نظیر ملت ایران در نهم دی ماه سال گذشته باعث شد که هم استکبار جهانی و هم دست نشانده های داخلی آنها بار دیگر متوجه ارتباط عمیق و تنگاتنگ و ناگسستنی امت اسلامی با پیامبر(ص)، اهل بیت(ع) و ولایت فقیه و ارزش های دینی شوند.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی تاکید کرد: امت بپا خاسته ایران اسلامی با توجه به آموزه های دین و آنچه در مکتب امام حسین(ع) یاد گرفته بودند، سرسپردگی در مسیر حق و اطاعت بی چون و چرا از ولایت و امامت را به خوبی انجام دادند و به رسالت دینی و انقلابی خود جامه عمل پوشاندند.

وی بیان داشت: امتی که درس هوشیاری و بصیرت را در مکتب عاشورا فرا گرفته است و همواره در این مسیر گام برمی دارد، در هر لحظه ای که احساس نیاز کند و مواجه با اهداف خائنانه یا ایجاد خدشه در ارزش های اسلامی شود، با تمام وجود در صحنه حاضر خواهد بود.

این عضو مجلس خبرگان رهبری، افزود: امت عاشورایی امتی با بصیرت، بیدار، زنده و پویا است و هرگز خمودی، غفلت و سستی بر او مسلط نخواهد شد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم تاکید کرد: در نهم دی ماه 88 مردم ایران هوشیاری و بصیرت خود را به رخ جهانیان کشیدند و بار دیگر ثابت کردند که با تمام وجود در مسیر اهداف امام حسین(ع) گام برمی دارند و در اطاعت و پیروی از ولایت فقیه و مقام معظم رهبری سر از پا نمی شناسند. /924/ت302/ج
ارسال نظرات