۰۴ دی ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۹۳۹۰۱
نماینده آیت الله سیستانی در کربلا:

ترکیب کابینه دولت امیدوار کننده نیست

خبرگزاری رسا ـ نماینده آیت الله سیستانی در شهر مقدس کربلا افراد معرفی شده به پارلمان جهت تصدی پستهای وزارتی را نامطلوب توصیف کرد.
شيخ عبد المهدي کربلايي؛ نماينده آيت الله سيستاني و خطيب جمعه کربلا
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی در شهر مقدس کربلا طی خطبه های نماز جمعه روز گذشته این شهر که در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد از فداکاری پلیس سنی دیالی بغداد تقدیر کرد و گفت: فداکاری شهید بلال علی محمد در راه نجات جان عزاداران حسینی در شهر بلدروز دیالی شایسته اوج تقدیر و سپاس است و نشان می دهد که فرزندان ملت عراق با مذاهب و جناحهای مختلف با روحیه محب و فداکاری در راه بقای هموطنان به هم گره خورده اند و اقدام این شهید، اهمیت فداکاری و اعطای جان و مال در راه حق و عدالت و حمایت از هموطنان را نشان داد.

وی افزود: همه شهروندان، نیروهای امنیتی و گروههای سیاسی باید سعی کنند تا این روحیه را در خود تقویت کنند و مصالح شخصی و حزبی را بر مصالح عالی کشور مقدم نسازند و در جهت خدمت به همه مردم بدون در نظر گرفتن مذهب و طایفه تلاش نمایند.

حجت الاسلام کربلایی از وزرای انتخابی دولت جدید انتقاد کرد و اظهار داشت: در حالی که همه گروههای سیاسی از معرفی وزرای کارآمد و خبره سخن می گفتند مشاهده کردیم که وزرای معرفی شده به هیچ وجه در حد و اندازه های مورد انتظار نبوده و معیار اصلی انتخاب این افراد، راضی کردن رهبران گروهها بوده است.

نماینده آیت الله سیستانی افزایش تعداد وزارتخانه ها را بی مورد خواند و تصریح کرد: افزایش وزارتخانه های عراق به 41 وزارتخانه قسمت زیادی از بودجه کشور را از بین خواهد برد در حالی که می شد از این اموال برای پیشرفت کشور و اجرای پروژه های کلان استفاده کرد ولی در کشورمان به این امر توجهی نمی شود و تنها خشنود ساختن رهبران گروههای سیاسی مهم است در حالی که کشورهای پیشرفته دنیا دارای 15 وزارتخانه و حداکثر 25 وزارتخانه هستند.

وی با اشاره به طرح گسترش شهرهای زیارتی گفت: طرح گسترش شهرهای نجف اشرف، کربلا، کاظمین و برخی شهرهای زیارتی دیگر گرچه امر پسندیده ای است لیکن مراجع تقلید تاکید کرده اند که نباید بافت قدیمی که میراث قدیمی و گرانبها به شمار می آید از بین رود و معماری آن باید به شکل کنونی بافی بماند./گ/
ارسال نظرات