۰۳ دی ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۹۳۸۶۴

تاکید امام جمعه مراغه بر نظارت دقیق دولت بر قیمت‌ها

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه با تاکید بر نظارت دقیق دولت بر قیمت های بازار تصریح کرد: ابنگونه نباید که دولت با افزایش نقدینگی و عدم نظارت بر بازار زمینه تورم را در کشور به وجود آورد.
امام جمعه مراغه   عضو خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مراغه، حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در خطبه های نماز جمعه مراغه اظهار داشت: دولت با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها به دنبال بالا بردن بهره‌وری و جلوگیری از اتلاف منابع است.

امام جمعه مراغه به نقش و مشار‌کت مردم در راستای هر چه بهتر اجرا شدن هدفمند کردن یارانه‌ها اشاره کرد و گفت:‌ قانون هدفمند کردن یارانه‌ها یک زیرساخت است که در دراز مدت پیشرفت همه‌جانبه کشور را رقم می‌زند.

وی ادامه داد: آحاد مردم مسلمانان باید اطلاعات لازم در زمینه هدفمند کردن یارانه‌ها را به خانواده خود برسانند و یاری‌گر مسؤولان و نهادها در اجرایی شدن هدفمند کردن یارانه‌ها باشند.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی با تاکید بر نظارت دقیق دولت بر قیمت های بازار تصریح کرد: ابنگونه نباید که دولت با افزایش نقدینگی و عدم نظارت بر بازار زمینه تورم را در کشور به وجود آورد.

وی گفت: برخی کشورها با وجود دارا بودن ذخایر و منابع زیر زمینی، این منابع را برای نسل های آینده حفظ می کنند و اکنون نیز با اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها در کشور، منابع و ذخایرمان برای نسل های آینده حفظ خواهد شد.

امام جمعه مراغه افزود: اجرای این قانون افزون بر توسعه اقتصادی تحول متوازن اشتغال و محرومیت‌زدایی را نیز به دنبال دارد که کلید اصلی تحول جامعه نیز در اصلاح همین ساختارها‌ست.

وی با اشاره به افزایش قیمت حامل های انرژی خاطر نشان کرد: با گران شدن حامل های انرژی باید خدمات حمل و نقل عمومی گسترش یابد تا اقشار آسیب پذیر جامعه از رفاه بیشتری برخوردار شوند.

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن سالروز سهادت آیت الله غفاری اظهار داشت: آن عالم مجاهد به جرم دفاع از نهضت حسینی امام راحل سال ها متحمل شکنجه های ساواک و طاغوت شده و در زندان رژیم پهلوی به شهادت رسید.

وی خواستار تبیین ابعاد شخصیتی آن آن مبارز و غیرتمند منطقه آذربایجان شد و ادامه داد: انقلابی شدن پس از انقلاب و رزمنده شدن پس از جنگ کاری آسان بوده ولی مبارزه در زمان طاغوت و جنگ تحمیلی در آن شرایط خطیر بسیار سخت و ارزشمند است./935/پ201/ص
ارسال نظرات