۰۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۹۳۶۶۴
مسؤول پژوهشگاه امر به معروف و نهی از منکر:

حکومت فاسد بزرگترین منکر در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول پژوهشگاه امر به معروف و نهی از منکر بیان داشت: حر نمونه یک شخصیت با نفوذ است که با درک اشتباه خود در تصمیم گیری و مقابله با امام(ع)، توبه را دستواره رهایی خود از شر شیطان قرار داد و خود را به عنوان الگویی برای خواص شکست خورده در امتحانات جاودانه کرد.
صبح عاشورا


حجت الاسلام شریفی، مسؤول پژوهشگاه امر به معروف و نهی از منکر در گفت ‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: جملات نقل شده از امام حسین(ع) دارای ابعاد اعتقادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است که باید از سوی مبلغان در مراسم های عزاداری بیان شود.

این پژوهشگر دینی، با اشاره به اینکه عاشورا منحصر در سال شصت و یک هجری نیست، گفت: عاشورا درسی برای عبرت انسان ها در طول تاریخ است و باید از آموزه های آن برای مجهز کردن خود در ابتلائات استفاده کنیم.

مسؤول پژوهشگاه امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد: امام حسین(ع) در تحلیل عدم بیعت با یزید می‌فرمایند «مثل من با شخصی همچون یزید بیعت نمی کند» که به صراحت نشان می دهد منظور شخص یزید نیست بلکه هر شخصی که به صورت نامشروع در حکومت دینی حقی برای خود قائل می شود و فساد و هواسرانی را جایگزین شرع می سازد، شامل است.

وی بیان داشت: عاشورا درس تکلیف و وظیفه شناسی به تمامی انسان های مسلمان است که نسبت به شرایط زمان شناخت داشته باشند و جایگاه حق و باطل را بدانند.

این محقق حوزه علمیه قم با بیان اینکه، امام حسین(ع) در اولین جملات خود پیرامون فلسفه حرکت به سوی کربلا، امر به معروف و نهی از منکر را بیان می کنند، اظهار داشت: بزرگترین منکر در جامعه، حکومت فاسد است، فساد حکومتی موجب فساد کل جامعه می‌شود و فساد از راه مسؤولان در بین عموم مردم رواج می‌یابد.

وی ادامه داد: احیای حکومت دینی بزرگترین معروف است و امام حسین(ع) در صدد است تا حکومت را با حرکت اصلاحی خود به جایگاه اصلی آن برگرداند.

محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: خواص در دوران قیام عاشورا در دو طیف سپاه حق و باطل وجود داشتند و بسته به موقعیت خود دارای نفوذ در سایر مردم بودند.

وی با بیان اینکه حر بن یزید ریاحی از بزرگان سپاه یزید بود که دارای موقعیت ممتاز بود، بیان داشت: حر نمونه یک شخصیت با نفوذ است که با درک اشتباه خود در تصمیم گیری و مقابله با امام(ع)، توبه را دستواره رهایی خود از شر شیطان قرار داد و خود را به الگویی برای خواص شکست خورده در امتحانات جاودانه کرد. /909/ت302/ع


ارسال نظرات