۳۰ آذر ۱۳۸۹ - ۲۲:۰۱
کد خبر: ۹۳۶۲۰
با حضور مراجع تقلید؛

مراسم بزرگداشت آیت الله علی صافی در مسجد اعظم قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت نخستین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله شیخ علی صافی گلپایگانی، با حضور مراجع تقلید و شخصیت های برجسته حوزوی در مسجد اعظم قم برگزار شد.
مجلس بزرگداشت آيت الله علي صافي گلپايگاني در مسجد اعظم قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت نخستین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله شیخ علی صافی گلپایگانی سه شنبه شب، از سوی حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی، با حضور مراجع تقلید، شخصیت های حوزوی، مسؤولان استانی و اقشار مختلف مردمی در مسجد اعظم قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم حضرات آیات لطف الله صافی گلپایگانی، ناصر مکارم شیرازی، حسین وحید خراسانی، حسین نوری همدانی، جعفر سبحانی، عبدالله جوادی آملی  و سیدموسی شبیری زنجانی از مراجع تقلید، و همچنین آیت الله علوی گرگانی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم حضور داشتند.

آیات مرتضی مقتدایی مدیر حوزه های علمیه، سیدمحمود هاشمی شاهرودی، سید احمد خاتمی،عباس  کعبی، سیدهاشم بوشهری، محمد جواد فاضل لنکرانی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجج اسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی، امام جمعه موقت قم و تولیت آستانه کریمه اهل بیت(ع)، سیدجواد شهرستانی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در ایران،محمود  رجبی قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، حجت الاسلام محمدحسین موسی پور استاندار قم، حجت الاسلام ناصر سقای بی ریا مشاور رییس جمهور در امور روحانیت، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اعضای شورای عالی حوزه، اعضای مجلس خبرگان رهبری و شخصیت های برجسته حوزوی و همچنین اقشار مختلف مردمی از دیگر حاضران در مراسم بزرگداشت آیت الله علی صافی گلپایگانی بودند.

در این مراسم که پیام تسلیت مقام معظم رهبری به مناسبت ارتحال حضرت آیت الله صافی گلپایگانی نیز قرائت شد، حاضران با قرائت قرآن کریم و فاتحه یاد و خاطره آن عالم فقید را گرامی داشتند.

حجت الاسلام صالحی خوانساری از اساتید حوزه علمیه قم در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی، از وی به عنوان فقیهی مبرز، مجتهدی بنام و مرجعی صاحب رساله و از چهره های شاخص و درخشان حوزه های علمیه یاد کرد.

وی در ادامه با اشاره به موقعیت علمی برجسته آن عالم ربانی، بیان داشت: حضرت آیت الله صافی گلپایگانی از مقام علمی خاصی برخوردار بود و مقام معظم رهبری نیز در پیام تسلیت خود به مناسبت ارتحال آن عالم ربانی، از وی به نیکی یاد کردند.

یادآوری می‌شود؛ شب جمعه هفته جاری نیز مراسم بزرگداشت آن عالم ربانی و فقیه مجاهد از ساعت 14 در شهر گلپایگان برگزار خواهد شد.
 
فتنی است، حضرت آیت‌الله علی صافی گلپایگانی برادر حضرت آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی و وارث فقهی حضرت آیت الله شیخ محمدتقی بهجت بود. وی در گلپایگان رحل اقامت افکنده بود و سال گذشته در این شهر سفر ابدی خود را آغاز کرد.

حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی در سال 1332 هجری قمری در گلپایگان پا به عرصه وجود گذارد. کودکی و جوانی اش صرف دانش اندوزی شد. تا سن هجده سالگی نزد پدر و دایی بزرگوارشان مرحوم حجةالاسلام و المسلمین آخوند ملا ابوالقاسم قطب(ره) به تحصیل پرداختند و سپس به قم هجرت کردند. دروس سطح را در محضر آیت الله آقا میرزا محمد همدانی تکمیل نمودند. درس خارج را نزد عالمان بلند آوازه عصر، از جمله آیت الله حجت و آیت الله بروجردی به پایان بردند. هوش و ذکاوت و نیروی استدلال وی در جلسه درس و مباحث حضرت آیت الله بروجردی موجب شهرت او گردید.

آیت الله بروجردی چنان شیفته این شاگرد درس خوان و هوشیار گردید که در برخی مجالس از وی یاد می کرد و این امر سبب شهرت ایشان در جمع طلاب علوم دینی شد و در رده برجسته ترینشان شناخته گردید آیت الله آقای حاج آقا علی صافی، آثار ارزشمندی به نظم و نثر عربی و فارسی دارند که برخی به چاپ رسیده، شماری از آنها زیر چاپ و قسمتی به صورت دست نویس است.
/924/پ202/ص
ارسال نظرات