۲۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۹۳۵۰۴
آیت‌الله مقتدایی:

آیت‌الله سبحانی مفسری بزرگ در عصر حاضر است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه کشور با تجلیل از جایگاه علمی حضرت آیت‌الله سبحانی، وی را مفسری بزرگ در عصر حاضر معرفی کرد.
مصاحبه مطبوعاتي آيت الله مقتدايي با اصحاب رسانه در خصوص سفر رهبر معظم انقلاب به قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله مرتضی مقتدایی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از شخصیت علمی حضرت آیت‌الله سبحانی با تجلیل از شخصیت علمی این مرجع تقلید، وی را مفسری کبیر در عصر حاضر معرفی کرد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از شخصیت‌های علمی حوزه و دانشگاه، اظهار داشت: تجلیل از شخصیت برجسته حضرت آیت‌الله سبحانی در چنین ایامی، به سبب نقش ارزنده و مؤثر این بزرگوار در حوزه و دانشگاه است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور، خاطرنشان کرد: تألیفات درخشان حضرت آیت‌الله سبحانی، منشأ اثر، قابل استفاده و جزء برنامه‌های درسی حوزه است.

وی با بیان این‌که کتاب اندیشه اسلامی که تألیف مشترک حضرت آیت‌الله سبحانی با دکتر محمدمحمدرضایی است در دانشگاه‌های کشور تدریس می‌شود و هدف متعالی حوزه‌های علمیه را تأمین می‌کند، گفت: تألیفات این مفسر بزرگ هدف اصلی حوزه یعنی انتقال معنویت، تعهد و التزام عملی به اسلام را به دانشگاه‌ها تأمین می‌کند.

آیت‌الله مقتدایی در ادامه، افزود: حضرت آیت‌الله سبحانی شخصیتی است که تمام عمر شریف خود را صرف اسلام کرد و توانست در کرسی تدریس شاگردانی را تربیت کند که هرکدام عادل، فاضل، محقق و در مقام تألیف و تدریس سرآمد هستند.

وی با بیان این‌که تألیفات حضرت آیت‌الله سبحانی در علم فقه، اصول و تفسیر بسیار مفید هستند به طوری که می‌توان ایشان را یک مفسر کبیر در عصر حاضر قلمداد کرد، گفت: این مرجع تقلید تفسیر موضوعی قرآن را که یکی از تفسیرهای بسیار مؤثر و مفید است و اثری بسیار نافذ دارد، رایج کردند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بر ضرورت الگو گرفتن حوزویان و دانشگاهیان از شخصیت حضرت آیت‌الله سبحانی تأکید کرد و افزود: حضرت آیت‌الله سبحانی در ابتدای پیروزی انقلاب با تشخیص ضرورت تدوین قانون اساسی برای نظام به عضویت مجلس خبرگان رهبری درآمدند و در تدوین قانون اساسی نقش مؤثری ایفا کردند.

وی، گفت: حضرت آیت‌الله سبحانی در حمایت از رهبری نظام و ولایت فقیه نقش مؤثر داشتند و با توجه به شخصیت علمی و مقام بالای فقاهت، به تألیف کتب فارسی برای استفاده عموم اهتمام ورزیدند که از خدای متعال می‌خواهیم این مرجع تقلید و مانند ایشان را برای حوزه‌های علمیه نگهدارد.

آیت‌الله مقتدایی در ابتدای سخنان خود با اشاره به سالروز وحدت حوزه و دانشگاه، آن را یکی از میراث ماندگار بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران معرفی کرد و گفت: وحدت حوزه و دانشگاه دارای برکات فراوانی است که روز به روز شاهد آن هستیم.

وی، تصریح کرد: عمده هدف وحدت حوزه و دانشگاه آن است که ایمان، معنویت، تعهد و التزام عملی به اسلام که در حوزه‌های علمیه حاکم است، به دانشگاه‌ها منتقل شود و علوم روز پیشرفت‌ها و تحولات مفید و مؤثر روز از دانشگاه‌ها به حوزه‌های علمیه انتقال یابد. /920/پ202/ع

ارسال نظرات