۱۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۹۲۷۰۴

مقبره علامه سعیدالعلما در مازندران مرمت و بازسازی می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی مازندران از مرمت و بازسازی مقبره علامه سعیدالعلما در شهرستان بابل خبرداد.
كنگره علامه سعيد العلما و ملا محمد اشرفي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، اسدالله محمدپور، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی مازندران امروز در نشست ستاد مرمت و بازسازی مقبره علامه سعید العلما که در اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، گفت: نقش علما و روحانیت در شکل‌گیری فرهنگ اسلامی این مرز و بوم بسیار مؤثر و مشهود است.

وی با بیان این که دیدگاه میراث فرهنگی و بحث جدی ما کسب هویت ارزش‌های دینی است، افزود: آنچه ما امروز به‌عنوان هویت اسلامی و ایرانی داریم از علما دینی است.

محمدپور تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی در نظر دارد تا مساجد تاریخی و بناهای دینی کشور را به‌عنوان آثار شاخص به ثبت برساند.

وی افزود: سعی خواهیم کرد تا با نظر مقامات محلی در هر شهرستان حداقل یک اثر شاخص فرهنگی و مذهبی را مشخص کرده و به ثبت برسانیم.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی مازندران با اشاره به این مطلب که در همه وسایل تبلیغاتی و غیر تبلیغاتی موجود باید آثاری از تاریخ این مرز و بوم وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: ما باید نمادهای فرهنگی و دینی را در سطح استان بیشتر تبلیغ کنیم.

وی افزود: در بسته فرهنگی دور سوم سفر هیأت دولت به مازندران اعتبار استانی برای دو بخش مطالعه و مرمت و بازسازی مقبره علامه سعید العلما در نظر گرفته شده ‌است.

معاون عمرانی استاندار مازندران، نیز در ادامه این جلسه، علامه سعید العلما را نمونه بارزی از هویت دینی و ملی و تأثیرگذار در ترویج و توسعه فرهنگ اسلامی و انقلابی دانست.

عیسی هاشمی، معاون عمرانی استاندار مازندران ضمن تقدیر از پیگیری و حضور حضار پیرامون نشست‌های ستاد بازسازی علامه سعیدالعلما، خاطرنشان کرد: امروز تکری و تجلیل از علما و فقهای دینی یک تکلیف مهم در نظام اسلامی است.

وی به بیان نقش علما در تشکیل انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی و لزوم پاسداشت گذشتگان و عالمان دینی پرداخت و به تأکید مقام معظم رهبری به استاندار مازندران در خصوص تکریم شخصیت علامه سعید العلما اشاره کرد.

گفتنی است، رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز چندی پیش بر احیاء آثار علامه سعیدالعلما تأکید کردند./950/پ202/الف
ارسال نظرات