۱۴ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۹۲۴۰۳
نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی:

هیأت های‌ مذهبی سنگر مقابله با دشمنان اسلام هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، گفت: هیأت‌های مذهبی سنگر اسلام در مقابله با ترفندهای جدید دشمنان است.
دکتر ناصر سوداني
نماينده مردم اهواز در مجلس شواري اسلامي
ناصر سودانی، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اظهار داشت: عاشورا از مهم‌ترین درس‌هایی است، که باید برای مردم بازگو شود و علما باید همواره به صورت مستدل و مستند در این زمینه به سخنرانی بپردازند.

سودانی افزود: عاشورا موجب احیای دین شد بدین‌گونه که امام حسین(ع) با قیام خود اجرای دین را در امور زندگی فردی و اجتماعی مردم گسترش داد و در حال حاضر نیز در این زمانه ولایت فقیه یعنی کسی که کارشناس دین است جامعه اسلامی را به سمت خدایی شدن می‌برد و آموزه‌های مردم رنگ خدایی می‌گیرد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، با بیان این که عاشورا از بزرگ‌ترین وقایع اسلام است و همگی باید آن را گرامی‌بداریم، خاطرنشان کرد: عاشورا بزرگ‌ترین کلاس درس است و مداحان باید مردم را با حقیقت این واقعه یعنی امر به معروف و نهی از منکر بیشتر آشنا کنند.

وی با اشاره به این که خواسته اهل بیت (ع) از عزاداران حسینی ولایت، اطاعت و مودت است، گفت: باید در عزاداری‌هایمان مراقب باشیم، که خدای ناکرده با انجام بعضی بدعت‌ها این عزاداری‌ها را که یکی از ارزشمندترین داشته‌های عاشقان اهل بیت (ع) هستند از قدسیت نیندازیم.

سودانی، استفاده و نصب بعضی از تصاویر منتسب به اهل بیت(ع) را از مصادیق رواج این‌گونه بدعت‌ها توسط عده‌ای در عزاداری‌ها ذکر کرد و از مردم به ویژه ریش سفیدان خواست که از انجام آن‌ها جلوگیری کنند؛ یکی از فلسفه برپایی عزاداری امام حسین(ع) تعظیم و بزرگ نگه داشتن شعائرالهی است که امام حسین(ع) مصداق بارز آن است.

این مقام مسؤول ابراز داشت: امام حسین(ع) با قیام خود علیه ظلم و کفر اسلام را نجات داد، به همین خاطر باید برای زنده ماندن نام امام حسین(ع) و قیام عاشورا محرم و مجالس آن را زنده نگه بداریم؛ امام حسین(ع) و عاشورا الگویی برای همه آزادی خواهان جهان هستند که درس عزت، غیرت، مقاومت، فداکاری، ظلم ستیزی از شعارهای احیاگر امام حسین(ع) بود.

وی گفت: وعاظ و مبلغان دین باید اهداف نهضت حسینی و نقش حادثه عاشورا در پایداری دین را برای نسل نوپای جامعه تبیین کنند؛ دشمن در تهاجم به ارزش‌های دین هر ترفندی را به کار می‌بنند و یکی از این ترفندها تحریف واقعه عاشورا است که می‌کوشند تا آن را برای اذهان عمومی غیرقابل باور کنند.

سودانی افزود: هرگونه افراط و تفریط در عزاداری محرم خواست دشمنان دین است و هیأت‌های مذهبی باید مراقبت کنند، که آیین‌های عزاداری به نحو شایسته برگزار شود؛ سخنرانان، مداحان و شعرا باید در کلام خود نهضت حسینی را متناسب با اهداف این قیام بازگو کنند و به ترویج فرهنگ شهادت طلبی عاشورا توجه ویژه داشته باشند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، در پایان سخنان خود، تاکید کرد: توجه به وحدت میان مسلمانان ضروری است و در عزاداری‌های محرم نباید مطالبی عنوان شود که وحدت امت اسلامی را خدشه‌دار کند./945/ت302/الف
ارسال نظرات