۰۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۹۱۷۰۵
آیت الله شبستری:

حذف فریضه امر به معروف و نهی از منکر، خطرناک‌ترین مسأله در جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: حذف و فراموشی فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی، آسیب‌ جبران‌ناپذیری به همراه دارد.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در نشست اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اظهار داشت: این فریضه الهی باید در جامعه احیا شود؛ چون حذف آن آسیب‌ جبران‌ناپذیری به جامعه اسلامی وارد می کند.

امام جمعه تبریز فریضه امر به معروف و نهی از منکر را ضامن اجرای سایر احکام الهی یاد کرد و افزود: حجاب و عفاف یکی از اصول این فریضه الهی است که باید در جامعه مورد توجه بیش از پیش قرار گیرد.

وی با اشاره به این‌که رمز اصلی قیام امام حسین(ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر است، افزود: همگان به ویژه متولیان فرهنگی باید در ماه محرم که ماه امام حسین(ع) است، به دور از پیرایه‌ها و بدعت‌ها برای تبیین اهداف قیام امام حسین(ع) بکوشند.

عضو خبرگان رهبری با تأکید بر راهکارهای فرهنگی برای ترویج فرایض دینی به ویژه امر به معروف و نهی از منکر خاطر نشان کرد: متولیان امر بایستی ضرورت اجرای احکام الهی را برای جوانان تبیین کنند، در این صورت آنان خود مجری و مروج مبانی دینی خواهند بود.

آیت الله شبستری امنیت اخلاقی را خواست امروز مردم دانست و گفت: کار فرهنگی همواره در اولویت باشد؛ اما با آن عده که در فکر اختلال در امنیت روانی جامعه هستند، بایستی برخورد قاطع صورت گیرد.

گفتنی است، در ابتدای این نشست علی اکبر پورجمشیدیان، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان، برنامه های هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر گزارشی را ارائه کرد./935/پ202/س
ارسال نظرات