۰۵ آذر ۱۳۸۹ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۹۱۵۱۵
نماینده آیت الله سیستانی:

نمایندگان موظف به حضور در جلسات پارلمان هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده آیت الله سیستانی در شهر مقدس کربلا نمایندگان را به حضور در جلسات پارلمان دعوت کرد و خواستار برخورد با نمایندگان غایب شد.
کربلايي
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه شهر مقدس کربلا که ظهر دیروز در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد مساله انتخاب وزرا را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: گروه های سیاسی باید افرادی را به عنوان کاندیداهای وزارتخانه ها معرفی کنند که کارآمد، پاک، مخلص و حسن مدیریت داشته باشند و بتوانند به کشور و مردم خدمت نمایند.

وی پارلمان را به بررسی دقیق عملکرد وزرا دعوت کرد و افزود: متاسفانه در دولت گذشته شاهد بودیم وزرا به دلیل انتساب به فراکسیونهای بزرگ توسط پارلمان استیضاح نمی شدند ولی پارلمان جدید باید به این امر توجه ویژه ای داشته باشد و وزیر را بدون توجه به فراکسیونش مورد بازخواست قرار دهد.

حجت الاسلام کربلایی خواستار همکاری گروه های سیاسی با یکدیگر شد و تصریح کرد: گروه های سیاسی برای تحقیق برنامه های بازسازی و خدماتی کشور با یکدیگر همکاری داشته باشند و برنامه های ویژه ای برای این امر تدارک ببینند تا مصالح سیاسی بر مصالح عمومی کشور فایق نشوند.

نماینده آیت الله سیستانی از عملکرد پارلمان گذشته انتقاد کرد و اظهار داشت: پارلمان گذشته عملکرد خوبی نداشت و اموری نظیر حقوق و مزایای بالا، عدم توان در تصویب قوانین مهم امنیتی و خدماتی و ترجیح مصالح حزبی بر مصالح عمومی سبب عدم اعتماد مردم به پارلمان و ایجاد فاصله میان آنان شده بود.

وی ادامه داد: آیین نامه داخلی پارلمان باید به گونه اصلاح شود که حضور نمایندگان در جلسات را ضروری سازد و کسانی که از حضور در جلسات سر باز زنند با جریمه هایی روبرو شوند زیرا برخی از نمایندگان در دوره گذشته به شدت نسبت به مسوولیت خود بی اعتنا بودند و بیشتر به خوش گذرانی اهتمام داشتند لیکن در هنگامی که جلسات پارلمان به دادن امتیازات به نمایندگان اختصاص می یافت به عنوان اولین نفر در پارلمان حضور پیدا می کردند.

شیخ عبدالمهدی کربلایی بر لزوم مبارزه با فساد اداری تاکید کرد و گفت: فساد مالی و اداری در همه سازمانها حتی سازمانهای عالیرتبه باید ریشه کن شود و متاسفانه در دوره گذشته شاهد بودیم که برخی نمایندگان مبالغی را به عنوان حقوق محافظان دریافت می کردند لیکن افراد محافظ کمتر از شماری بود که برای دریافت حقوق معرفی می کردند./980/ج
ارسال نظرات