۰۵ آذر ۱۳۸۹ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۹۱۵۱۰
خطیب جمعه نجف اشرف:

عید غدیر افتخاری بزرگ برای بشریت است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف عید سعید غدیر خم را افتخاری بزرگ برای بشریت توصیف کرد و این عید را متعلق به همه مسلمانان خواند.
قبانچي
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این شهر که ظهر امروز، در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد تشکیل دولت را امری سخت توصیف کرد و گفت: تشکیل دولت با سختی های فراوانی همراه است و ملت عراق امیدوار است تا گروه های سیاسی و نخست وزیر بتواند افراد قوی، امین و مخلص را به عنوان وزرای کابینه خود انتخاب کند تا با گذر از خطاهای گذشته، پرونده جدیدی برای ترسیم الگویی نمونه و پاک در عراق گشوده شود.

وی با اشاره به اهمیت وجود نیروهای اطلاعاتی سری در مناطق مختلف کشور افزود: حضور نیروهای اطلاعاتی سری امر بسیار مهمی است که سبب حفظ امنیت کشور خواهد شد ولی متاسفانه شاهد آن هستیم که هزاران تن از افراد بی گناه به دلیل کینه و دشمنی های شخصی با این افراد در زندان بسر می برند و باید کسانی برای این امر انتخاب شوند که صادق، پاک و قابل اعتماد باشند و مسوولان و دادگستری باید به سخنان این زندانیان بی گناه نیز گوش فرا دهند و تنها به اظهارات نیروهای سری اطلاعات بسنده نکنند.

حجت الاسلام قبانچی از روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان یاد کرد و اظهار داشت: آموزه های اسلامی همواره بر لزوم مبارزه با خشونت علیه زنان تاکید می کند و جهانیان نیز باید به این امر وقوف داشته باشند.

خطیب جمعه نجف اشرف عید سعید غدیر را افتخاری بزرگ برای بشریت خواند و تصریح کرد: عید غدیر حادثه ای تاریخی و افتخاری بزرگ برای همه بشریت بود و به همه مسلمانان تاریخ مرتبط است.

وی شیعیان عراق را قربانی ولایت دانست و تاکید کرد: شیعیان عراق با توجه به وفاداری که از عید غدیر تاکنون به ولایت و امامت داشته اند با تهدیدات و کشتار مواجه شده اند و هم اکنون نیز به دلیل اینکه در صدد تاسیس عراقی بر اساس ولایت هستند با ضربات سهمگین مواجه می شوند.

سید صدرالدین قبانچی ماه محرم الحرام را ماه انتقال بزرگ به نیکی ها و یادواره رشادت و پهلوانی و ارزشهای انسانی توصیف کرد و خواستار آماده شدن مردم برای این ماه عظیم شد./980/ج
ارسال نظرات