۰۴ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۹۱۴۱۴
همزمان با عید سعید غدیر؛

مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه زاهدان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با عید سعید غدیر مراسم جشن و عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) زاهدان برگزار شد.
مراسم عمامه گذاري طلاب حوزه علميه زاهدان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، همزمان با عید سعید غدیر خم مراسم جشن و عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) زاهدان با حضور نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، مدیر و معاونین حوزه علمیه استان، حجت الاسلام محمد روحی از شاگردان حضرت آیت الله بهجت(ره)، اساتید و طلاب این حوزه برگزار شد.

حجت الاسلام محمد روحی، استاد حوزه و دانشگاه و از شاگردان حضرت آیت الله بهجت(ره) در این مراسم با نقل سخنانی از این مرجع عالیقدر جهان تشیع، اظهار داشت: شیعه همواره در طول تاریخ تعدادش کم بوده ولی با اقلیت بودن و نبود امکانات رشد کرده است.

وی، با بیان این که، نباید از اینکه تعداد شیعه کم است هراس داشت، افزود: به طور کلی اهل حق همیشه اقلیت بوده اند و خداوند ما را انتخاب کرده است.

حجت الاسلام روحی، با اشاره به این که، امام خمینی(ره)، علامه طباطبایی و حضرت آیت الله بهجت(ره) در این شرایط رشد کرده اند، خطاب به طلاب جوان، گفت: بزرگان ما از ابتدا ناشناخته بودند و با عبودیت، بندگی و ترک معصیت به انسان هایی بلند مرتبه تبدیل شدند.

این استاد حوزه و دانشگاه، همچنین با تبریک عید سعید غدیرخم به مقام خلیفه الهی بودن بشر و مسأله جانشینی خداوند در روی زمین اشاره کرد.

وی، با اشاره به جایگاه و مرتبه امیرالمؤمنین علی(ع) در میان صحابه پیامبر گرامی اسلام(ص)، تأکید داشت: شیعه و سنی قائل اند که از میان صحابه، حضرت علی (ع) از همه برتر بود.

گفتنی است، در پایان این مراسم 11 نفر از طلاب حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) زاهدان از سوی حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی، امام جمعه زاهدان معمم شدند./940/پ202/الف
ارسال نظرات