۲۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۹۰۶۸۲
سید عمار حکیم:

مشارکت ملی سبب ثبات سیاسی و امنیتی می شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام سید عمار حکیم اعتماد متقابل گروههای سیاسی و مشارکت ملی را عامل ثبات سیاسی و امنیتی در عراق توصیف کرد.
 سيد عمار حکيم
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی و رهبر ائتلاف ملی عراق طی خطبه های نماز عید سعید قربان که در بغداد برگزار شد از انتخاب روسای قوای سه گانه ابراز خرسندی کرد و گفت: انتخاب روسای قوای سه گانه و تشکیل حکومت مشارکت ملی که پس از هشت ماه صورت گرفت و کشور را در بحران قرار داده بود خبر مسرت بخشی است و بنده از ملت صبور عراق که طی این مدت با سختی ها و مشکلات ساختند و گروههای سیاسی را در تشکیل دولت یاری نمودند تقدیر و تشکر می کنم و از گروههای سیاسی نیز که با شجاعت و کوتاه آمدن از خواسته ها به این بحران پایان دادند سپاسگزارم.

وی افزود: پایان این بحران پیروزی بزرگی برای تحقق مشارکتی واقعی و رفع مشکلات بود و جریان سیاسی به گونه ای پیش می رود که روابط ملی و اقلیمی را به سمت ثبات سوق می دهد.

حجت الاسلام حکیم گروههای سیاسی را به اعتماد متقابل دعوت کرد و اظهار داشت: اعتماد گروههای سیاسی به یکدیگر در حال حاضر از بین رفته است و اگر این اعتماد دوباره بازگردد و مشارکت ملی با اعتماد گروههای سیاسی به یکدیگر صورت پذیرد سبب ثبات سیاسی و امنیتی و در نتیجه فراهم شدن فرصتهای خدماتی و پیشرفت و آبادانی می شود.

رئیس مجلس اعلای اسلامی تصریح کرد: همانگونه که بیماری بدن انسان با سرایت ویروس و میکروب ضعیف می شود بیماریهای سیاسی نظیر کینه و خشونت و ناامنی نیز سیستم جامعه را مختل می سازد و جامعه در حالت هرج و مرج قرار می گیرد لذا ما موظف هستیم تا فرهنگ آشتی ملی را گسترش دهیم و دست در دست یکدیگر از خود و هموطنانمان دفاع نماییم و تا هنگامی که از حقوق سایر شهروندان دفاع نکنیم نمی توانیم ضامن حقوق خود باشیم.

وی با اشاره به اولویت فعالیتهای دولت جدید گفت: فساد مالی و اداری که همچنان در حال گسترش است به قانون و کرامت شهروندان تجاوز می کند و دولت باید مبارزه با این پدیده را در اولویت فعالیتهای خود قرار دهد و امیدوارم گروههای سیاسی کاندیداهای پاک، منزه و کارآمدی را برای پستهای نخست وزیری معرفی نمایند.

سید عمار حکیم در پایان سخنان خود انتخاب جلال طالبانی به عنوان رئیس جمهور، نوری مالکی به عنوان نخست وزیر و اسامه النجیفی برای پست ریاست پارلمان را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد تا دولت جدید با قدرت بتواند به ملت خصوصا خانواده های شهدا و جانبازان خدمت کند./980/
ارسال نظرات