۰۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۸۹۰۴۰

نماينده آيت الله سيستاني در کربلا خواستار کاهش ميزان حقوق و مزاياي نمايندگان پارلمان شد

خبرگزاري رسا ـ نماينده آيت الله سيستاني در شهر مقدس کربلا بر لزوم کاهش ميزان حقوق و مزاياي نمايندگان پارلمان تاکيد کرد و اين مطلب را خواسته اي همگاني خواند.
سيد احمد صافي؛ نمايند آيت الله سيستاني در كربلا
به گزارش خبرگزاري رسا، حجت الاسلام سيد احمد صافي نماينده آيت الله سيستاني در شهر مقدس کربلا طي خطبه هاي نماز جمعه روز گذشته اين شهر که در حرم مطهر امام حسين (ع) برگزار شد حقوق و مزاياي نمايندگان پارلمان عراق را بيش از حد توصيف کرد و گفت: نمايندگان پارلمان در مجموع پنج ماه گذشته بيش از 81 ميليارد دينار دريافت کرده اند، ولي در قبال اين حقوقها هيچ عملي انجام نداده اند و بسياري از قوانين مهم کشور که منتظر تصويب هستند در بلاتکليفي بسر مي برند و در صورتي که عراق در مسير پيشرفت قرار گيرد اين قوانين مانع پيشرفت کامل مي شود.

وي خواستار کاهش حقوق نمايندگان شد و افزود: نمايندگان در پارلمان جديد بايد نسبت به حقوق و مزاياي کلان خود تجديد نظر کنند و نسبت به کاهش حقوق که خواسته همگاني است اقدامات جدي داشته باشند و بدانند که در صورت ادامه وضع موجود، بودجه کشور با مشکل مواجه خواهد شد.

حجت الاسلام صافي بر لزوم تسريع در تشکيل دولت جديد تاکيد کرد و اظهار داشت: مسوولان از اعتماد به نفس کافي برخوردار نيستند و اين امر سبب مي شود تا از پاکي و کارآمدي آنان کاسته شود و بدين جهت است که نمي توانند مشکلات کشور را که به خوبي با آنان آگاه است حل و فصل نمايد.

نماينده آيت الله سيستاني تصريح کرد: مسوولان بايد از عدم بقاي در قدرت و از دست رفتن منصبشان هراس نداشته باشند و بدانند در صورتي که از تواناييهاي خود براي خدمت به مردم و حل مشکلات استفاده بهينه اي بکنند در ميان مردم محبوبيت پيدا مي نمايند و به مسووليت خود ادامه مي دهند.

وي ادامه داد: برخي از کارمندان بر اين باور هستند که اگر وظيفه خود را به صورت کامل انجام دهند پست خود را از دست مي دهند در حاليکه اين فرهنگ به شدت باطل است و بايد تنها به فکر مردم باشند و خداوند متعال را هميشه ناظر اعمال خود بدانند./980/

ارسال نظرات