۰۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۸۸۵۴۱

کتاب «اشراقات الایام لافاضات الانام» تصحیح و منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب اشراقات الایام لافاضات الانام به همت معاونت پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تصحیح و منتشر شد.
کتاب اشراقات الايام لافاضات الانام


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، کتاب اشراقات الایام لافاضات الانام به همت معاونت پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان منتشر شد.

این کتاب که به مباحثی پیرامون اخلاق اسلامی می پردازد، تالیف حاج میرازی رضا کلباسی، متوفای 1383 قمری، بوده که با تحقیق و تصحیح رحیم قاسمی آماده چاپ شده است.

کتاب در قالب 26 اشراق به مباحثی چون ولایت و سلوک الی الله، اظهار دوستی به خاندان عترت، بخشندگی پیامبران، انقطاع از غیر خدا، پیامبران یاد آوران فطرت، بخشش به قدر کوشش، آسمان بار امانت نتوانست کشید، پذیرش ولایت از مراتب معرفت است، مقام تسلیم، نماز عالم و زاهد در مقام بندگی، اولیای فضل خدا در زمین، اخلاص آبیاری کننده نیکی ها و تکالیف الهی مقدمه مقامات روحانی، پرداخته است.

گوهر مقصود در بحر عبادت، کمالات در گرو مجاهدت، احسان، دیانت و دنیا در گرو تلاش، آبیاری درخت طاعت و بندگی، ملک حقیقی نزد مالک حقیقی، عدالت میان خودی و بیگانه، ادراک عالم دنیا و عقبی، کیمیای قلب عمل است، مقام صبر، شفاجویی به قرآن و گوهر ایمان در خانه بدن؛ از دیگر بخش های این کتاب است.

در پیش گفتار این کتاب 194 صفحه ای با اشاره به سابقه مباجث اخلاقی در حوزه کهن اصفهان، آمده است: نگارش های اخلاقی حوزه علمیه اصفهان در دو قرن اخیر عمدتا بر دو دیدگاه فقهی، حدیثی و عرفانی استوار بوده است.

این پیشگفتار که به قلم مصحح نگاشته شده است، بابیان اینکه کتاب اشراقات الایام لافاضات الانام اثری عرفانی است، آورده است: تنها نسخه خطی این کتاب در اختیار نواده مولف، به نام حجت الاسلام احمد کلباسی بوده است که برای تصحیح و چاپ در اختیار این جانب قرار گرفته است. /965/پ202/ص

ارسال نظرات