۱۷ مهر ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۸۷۱۰۹

نماینده آیت الله سیستانی نسبت به تهاجم فرهنگی در عراق هشدار داد

خبرگزاری رسا ـ نماینده آیت الله سیستانی در کربلا از خانواده ها خواست تا نسبت به تهاجم فرهنگی و ورود پدیده های غیراخلاقی به کانون خانواده هوشیار باشند.
سيد احمد صافي؛ نمايند آيت الله سيستاني در كربلا
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد صافی نماینده آیت الله سیستانی طی خطبه های نماز جمعه روز گذشته شهر مقدس کربلا که در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد گروههای سیاسی را به تسریع در تشکیل حکومت دعوت کرد و گفت: بیش از هفت ماه از برگزاری انتخابات پارلمان گذشته است ولی بحران سیاسی همچنان کشور را فراگرفته و دولت جدید تشکیل نشده است و این وظیفه گروههای سیاسی است تا با جدی تر کردن مذاکرات به نتایج یکپارچه دست یابند.

وی بر لزوم اعطای امتیازات ویژه به نخبگان خارج از کشور تاکید کرد و افزود: نخبگانی که خارج از کشور زندگی می کنند برای بازگشت به عراق به امکانات نیازمندند ولی متاسفانه این امکانات در اختیار آنان قرار داده نمی شود و مسوولان موظفند با فراهم آوری امکانات از این مغزهای متفکر استفاده کنند تا در عمران و آبادی کشور سهم داشته باشند و بتوانند طرحهای خود را عملی سازند.

حجت الاسلام صافی خواستار تعدیل در برخی قوانین عراق شد و تصریح کرد: برخی از قوانین با وضع کنونی جامعه مغایرت فراوانی دارد و نمایندگان پارلمان باید تغییرات لازم را در این قوانین که مربوط به هفت سال پیش است و از آن زمان تاکنون تغییر نکرده انجام دهند.

نماینده آیت الله سیستانی نسبت به تهاجم فرهنگی هشدار داد و اظهار داشت: خانواده ها باید به شدت نسبت به خطرات تهاجم فرهنگی بر فرزندان خود داشته باشند و از ورود و تحت تاثیر قرار گرفتن کانون خانواده به پدیده های غیراخلاقی که هم اکنون در حال گسترش است هوشیار باشند./980/


ارسال نظرات