۱۳ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۸۶۶۳۳

ساختار حکومت در اسلام منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب ساختار حکومت در اسلام نوشته حیات‌الله یوسفی از سوی کانون اندیشه جوان، به بازار کتاب عرضه شد.
ساختار حکومت در اسلام


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، این کتاب که از سری کتاب‌های دانشجوی کانون اندیشه جوان است که در شش گفتار با عناوین «مفاهیم و کلیات»، «اصول بنیادین حکومت در اسلام»، «الگوی تاریخی حکومت در اسلام»، «اسلام و الگوی حکومت(1)»، « اسلام و الگوی حکومت(2)» و «امام خمینی(ره) و ساختار حکومت اسلامی» به نگارش درآمده است.

در مقدمه این کتاب می‌خوانیم:«متاسفانه تا کنون در رابطه با ساختار سیاسی و الگوی حکومتی اسلام،تحقیق مستقلی انجام نشده است. هر چند در ضمن برخی از مباحث مربوط به حکومت اسلامی اشاره های کلی صورت گرفته است، اما این مباحث نیز بدون توجه به ابعاد مختلف این موضوع و با کمترین تکیه بر استدلال قانع کننده و جامع بیان شده است».

این مقدمه می‌افزاید: «با توجه به اهمیت موضوع، لازم شد تحقیقی مستقل در این رابطه صورت گیرد. تحقیق حاضر با توجه به این ضرورت شکل گرفته است و تلاش دارد تا قدم‌هایی هر چند ابتدایی در این راستا بردارد.»

گفتنی است، کتاب ساختار حکومت در اسلام در شمارگان2500 نسخه و به قیمت سه هزار و هشتصد تومان توسط کانون اندیشه جوان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده است. /920/د102/ع

ارسال نظرات