۱۱ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۸۵۴۲۶
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

راهپیمایی روز قدس، میتینگ ابراز تنفر از صهیونیسم جهانی است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، راهپیمایی روز جهانی قدس را میتینگ ابراز تنفر از صهیونیسم جهانی دانست و با تاکید بر ضرورت حضور پرشور آحاد ملت در این راهپیمایی تصریح کرد: یک مسلمان مؤمن نمی تواند با یهودیت سیاسی کنار بیاید.
حجت الاسلام والمسلمين عليدوست
حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیدوست، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت روز جهانی قدس، بر ضرورت حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس تاکید کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه در قرآن کریم سه نوع یهودیت داریم ابراز داشت: یهودیت موسوی که در صدر اسلام به پیامبر ایمان آورند، یهودیت مذهبی که واقعا مذهبی بودند اما در اثر غفلت اسلام را انتخاب نکردند و یهودیت سیاسی، سه قسم یهودیت هستند که ما با آنها مواجه هستیم.

این استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: ما امروز با پدیده دیگری به نام یهودیت سیاسی که در ادبیات سیاسی از آن به عنوان صهیونیسم یاد می شود مواجه هستیم.

وی با اشاره به تفاوت های سه نوع یهودیت فوق ادامه داد: یک مسلمان مؤمن نمی تواند با یهودیت سیاسی کنار بیاید و این یهودیت امروز در قالب رژیم غاصب اسرائیل متجسم و متجسد شده است.

استاد حوزه علمیه قم، مبارزه به این جریان را وظیفه ای انسانی دانست و تصریح کرد: نکته بعدی در این مساله این است که یهودیت سیاسی خود را با منافع جمهوری اسلامی ایران درگیر کرده است، ما موجودیت آنها را به رسمیت نمی شناسیم، آنها نیز این گونه هستند.

حجت الاسلام والمسلمین علیدوست، خواستار حضور پرشور اقشار مختلف مردم در راهپیمایی روز جمعه شد و تصریح کرد: ما از دو جهت اسلامی و ملی وظیفه داریم، که با صهیونیسم مبارزه کنیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، راهپیمایی روز جهانی قدس را نمونه بارزی از مبارزه با صهیونیسم جهانی و یهودیت سیاسی عنوان کرد و گفت: راهپیمایی روز جهانی قدس، یک میتینگ ابراز تنفر از صهیونیسم جهانی است و مردم از این جهت وظیفه دارند وارد صحنه شوند و حضور خود را در راهپیمایی اعلام کنند.

این استاد حوزه علمیه قم تاکیدکرد: گاهی اوقات برخی از جریانات، حضور یا عدم حضور مردم در راهپیمایی روز قدس را به نفع خودشان تحلیل و تفسیر می کنند که این کار اشتباه است.

وی در پایان با اشاره به ابعاد حضور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس، از احساس مسؤولیت ملت ایران در قبال این مساله قدردانی و تاکید کرد: ملت ما وظیفه ای اسلامی دارند و به خاطر حفظ ارزش ها در این راهپیمایی شرکت می کنند. /924/ت302/ج

ارسال نظرات