۰۵ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۸۴۹۲۷
آیت الله شبستری:

دولت توجه بیشتری به تنگناهای معیشتی جامعه داشته باشد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری گفت: همه انتظارات علمی، عمرانی، فرهنگی و زیربنایی دولت با بهبود وضع معیشتی مردم تکمیل خواهد شد.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز، با اشاره به سیل ویرانگر پاکستان اظهار داشت: دستگیری از مردم نیازمند کشور دوست و مسلمان پاکستان وظیفه امروز مسلمانان است.

وی با اشاره به ابعاد فاجعه انسانی در این کشور تصریح کرد: ماه مبارک رمضان فرصتی برای دستگیری از نیازمند، کودکان و زنان بی سرپرست این مملکت اسلامی است.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای دولت اظهار داشت: شهیدان رجایی و باهنر متعهد در برابر اسلام ناب محمدی (ص) و تسلیم در برابر ولایت فقیه بودند.

وی با بیان این‌که این دو شهید بزرگ انقلاب به طور کامل ساده زیست بودند، این شهدای بزرگوار باید همواره اسوه و الگوی مدیران و مسؤولان باشند و بیش از آن‌که حرف بزنند، کار می کر‌دند.

آیت الله شبستری با اشاره به خدمات دولت خدمتگزار اظهار داشت: در سی سال گذشته، به اندازه سیصد سال قبل از انقلاب در حوزه های مختلف تغییر و تحول در کشور به وجود آمده است.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: بعد از انقلاب آبادانی و عمران در اقصی نقاط کشور مشهود بوده و پیشرفت‌های علمی و فناوری از سوی جوانان کشور به خصوص در صنایع دفاعی بسیار قابل توجه و تحسین برانگیز بوده است.

وی خواستار توجه بیش از پیش دولت به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم شد، تصریح کرد: انتظار می رود دولت کریمه و خدمتگزار توجه بیشتری نسبت به رفع این تنگناها داشته باشد.

آیت الله شبستری با تاکید بر اینکه دولت در کاهش تورم توجه خاص داشته باشد، تصریح کرد: تمامی خدمات علمی، عمرانی، فرهنگی و زیربنایی دولت با بهبود وضع معیشتی مردم تکمیل خواهد شد.

وی با تقدیر از رویکرد فرهنگی دولت خاطر نشان کرد: اجرای برنامه های فرهنگی برای مقابله به تهاجمات فرهنگی بیگانگان نیاز به بودجه دارد که دولت باید در این زمینه تلاش‌های بیشتری از خود نشان دهد.

وی خواستار تسریع در اختصاص بودجه های فرهنگی شد و گفت: این در حالی است که پس ازگذشت پنج ماه از سالجاری، هنور بودجه های فرهنگی اختصاص نیافته است.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیکی روز جهانی قدس، اظهار داشت: باید توجه داشت که التیام زخم فلسطین نیازمند اهتمام و حمایت های بی شائبه مسلمانان جهان است.

وی مذاکرات سازش در خصوص مساله فلسطین را ساختگی دانست و گفت: با وجود غده سرطانی رژیم صهیونیستی، امکان صلح و سازش پایدار در این منطقه وجود ندارد.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: سال در حالی روز قدس فرا می‌رسد که به اذعان رهبران و کارشناسان صهیونیست‌، اسرائیل هیچ دوره‌ای این چنین شکست خورده و سرافکنده نبوده است./۹۳۵/پ201/س
ارسال نظرات