۰۲ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۸۴۶۹۸
استاد حوزه علمیه:

با تحقق انقلاب اسلامی ادبیات دینی جای خود را در بین مسلمانان پیدا کرد

خبرگزاری رسا ـ محقق علوم سیاسی با بیان اینکه روز قدس پرسشی در مقابل دنیای پیشرفته غرب است، اظهار داشت: روز قدس آغازی بر نقد فرهنگ غربی است.
اسلام هراسي / anti islam


حجت الاسلام مجتبی کاظمی، دبیر کارگروه جریان شناسی فرهنگی معاصر موسسه آموزشی امام خمینی(ره) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بیان داشت: سال‌های متمادی مسلمانان در مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی احساس عقب ماندگی می کردند و برخی از بدنه روشنفکران نیز به این مساله دامن می زدند و روح ناامیدی در جهان اسلام حکم فرما شده بود.

دانش آموخته مؤسسه امام خمینی(ره) ادامه داد: مسلمانان از ادبیات اسلامی بی بهره بودند و حتی فلسطینی ها در مبارزات خود دارای ادبیات مبارزاتی مارکسیستی بودند.

وی بیان داشت: سالها مسلمانان خود را عقب مانده تصویر می‌کردند و نسبت به تاریخ خود بدبین بودند و هیچگاه خود را در یک تاریخ روشن اسلامی نمی‌دانستند.

دبیر کارگروه جریان شناسی فرهنگی معاصر موسسه امام خمینی(ره) اظهار داشت: با حرکت امام خمینی(ره) ادبیات دینی جای خود را در بین مسلمانان باز کرد و انقلابی بر پایه اسلام در جهان شکل گرفت که به تعبیر فوکو دیوانه ترین شورش علیه نظام حاکم بود که افق حرکت خود را جهان مدرن نمی دانست.

وی ادامه داد: در ادامه راه انقلاب اسلامی ما با بسط انقلاب مواجه هستیم و تدبیر امام در نامگذاری روز قدس یکی از عوامل بسیار تاثیر گذار بر جهان اسلام بود.

وی با تاکید بر نقش روز قدس در ادبیات و فرهنگ اسلامی کشورهای جهان، بیان داشت: روز قدس سوالی در مقابل دنیای پیشرفته و متمدن غربی بود که آیا تمدن با ظلم همخوانی دارد، آیا پیشرفت فقط باید در یک نقطه جهان تحقق یابد؟

محقق علوم سیاسی با بیان اینکه روز قدس، مسلمانان خود را در مقابل غرب می بینند، بیان داشت: روز قدس آغازی بر نقد فرهنگ غربی بود.

وی با بیان اینکه غرب در پی چالش های به وجود آمده درصدد ایجاد جنگ روانی بر ضد اسلام برآمد، بیان داشت: ایجاد ترس از اسلام و مسلمانان یک حرکت دفاعی و انفعالی از سوی استکبار جهانی است که در مقابل این اقدامات ددمنشانه باید پاسخ های تبلیغاتی و فکری داشته باشیم. /909/پ202/ع

ارسال نظرات