۳۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۸۴۳۶۴
آیت‌الله سبحانی:

نشان دادن الگو بهترین شیوه تربیتی است/ جامعه از شخصیت حضرت خدیجه الگو بگیرد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله سبحانی، با تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه(س) این بانوی بزرگ را از جمله سادات زنان اهل بهشت دانست و بر ضرورت الگوگیری جامعه به ویژه زنان از شخصیت همسر گرامی حضرت رسول الله(ص) تاکید کرد.
آيت الله جعفر سبحاني آيت الله جعفر سبحاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، ظهر شنبه در دهمین روز ماه مبارک رمضان در ادامه سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم که با حضور طلاب ایرانی و خارجی در مدرسه حجتیه قم برگزار شد، با تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه(س)، این بانوی بزرگ جهان اسلام را از سادات زنان اهل بهشت دانست.

وی با بیان اینکه حضرت خدیجه،‌ مریم،‌ آسیه و فاطمه(س) چهار سیده زنان اهل بهشت هستند تاکید کرد: حضرت آسیه زن فرعون بود،‌ اما برای حفظ دین خود حاضر شد بالای دار برود و هیچ گاه دست از توحید بر نداشت.

این مرجع تقلید بر ضرورت الگوگیری جامعه از شخصیت حضرت خدیجه(س) تاکید کرد و گفت: این بانو، شخصیت،‌ قوم،‌ قبیله و ثروت بسیار داشت، اما همه این مسائل را صرف اسلام کرد و هرچه به او گفتند کنار بیا، گفت نه من حق را یافته ام.

وی تصریح کرد: حضرت خدیجه(س) در شعب ابی طالب کنیزهای بسیار فراوانی داشت و تجارت های بسیاری نیز داشت،‌ با این وجود سه سال با گرسنگی صبر کرد تا پیامبر(ص) بتواند دین خود را حفظ کند و رسالت خود را انجام دهد.

حضرت آیت الله سبحانی ابراز داشت: شایسته و ضروری است ما در مورد این شخصیت زن بزرگ جهان اسلام سخن بگوییم،‌ تحقیقات لازم انجام دهیم و ابعاد مختلف زندگی وی و اقداماتی که وی انجام داد را برای جامعه تبیین کنیم.

این مرجع تقلید، با تسلیت سالروز وفات این بانوی بزرگ جهان اسلام تصریح کرد: شایسته بود در سطح شهر و مجالس پارچه نوشته های متعددی به مناسبت سالروز ارتحال ایشان نصب می شد تا مردم بدانند روز دهم رمضان،‌سالروز وفات حضرت خدیجه(س) است.

وی ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام، همواره از حضرت خدیجه به نیکی یاد می کرد؛ این بانوی بزرگ جهان اسلام سرتاپا فضیلت،‌ تقوا و اخلاق بود و از هر نظر دارای کمالات بسیار بود و ما باید از این بانوی بزرگ درس و الگو بگیریم.

این مفسر قرآن کریم در ادامه نشان دادن الگوهای مناسب را بهترین شیوه تربیتی ذکر و تصریح کرد: امروز اساتید اهل فن می گویند بهترین راه تربیتی،‌ معرفی و نشان دادن الگوها است.

وی افزود: قرآن کریم هنگامی که می خواهد بهترین زنان الگو را معرفی کند،‌ مریم و آسیه را معرفی می کند و هنگامی هم که می خواهد بدترین زنان را معرفی نماید، زنان حضرت لوط و نوح را معرفی می کند، اینها در کنار انبیا الهی بودند، اما چون اثر نگرفتند تبدیل به بدترین زنان شدند.

این استاد سطح عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: یکی از زنان اسوه و الگو برای جامعه ما حضرت خدیجه(س) است، در جامعه ما چنین زنانی بسیار کم است و بانوان باید از زندگی فردی و اجتماعی این بانوی بزرگ درس بگیرند. /924/پ202/ج

ارسال نظرات