۲۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۸۳۷۱۶

مسجد امام خمینی اهواز پیشرو در پرورش جوانان نخبه

خبرگزاری رسا ـ مسؤول فرهنگی مسجد امام خمینی(ره) اهواز سازماندهی طلاب و دانشجویان برای ورود به عرصه های اجتماعی را از‌ برنامه‌های واحد طلاب و دانشجویان این مسجد برشمرد.
حجت الاسلام رضا زاده، مسئول واحد فرهنگي مسجد امام خميني فاز 2 پادادشهر اهواز
حجت الاسلام علی رضا زاده، مسؤول فرهنگی مسجد امام خمینی (ره) فاز 2 پادادشهر اهواز، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به فعالیت های واحد طلاب و دانشجویان این مسجد، این واحد را مهم‌ترین بخش مسجد برشمرد و ابراز داشت: طلاب و دانشجویان نتیجه شش سال تلاش این مجموعه هستند و احساس کردیم اگر آنها به حال خود واگذار شوند و معرفت دینی‌شان تقویت نشود ممکن است در اهدافشان دچار تزلزل شده و به تدریج آسیب پذیر شوند.

حجت الاسلام رضازاده یادگیری شیوه صحیح ارتباط با مردم به ویژه نسل جوان را از جمله برنامه های واحد طلاب و دانشجویان برشمرد و خاطر‌نشان کرد: در این واحد، سعی ما بر تعمیق معرفت دینی طلبه‌ها و دانشجویان و سازماندهی آنها برای ورود به عرصه های اجتماعی است.

حجت الاسلام رضازاده خاطر‌نشان کرد: تا‌کنون بیش از هفتاد طلبه در این مسجد تربیت شده‌اند که بخشی از آنها به دلایل مختلف هجرت کرده‌اند و در جاهای دیگری به فعالیت مشغول هستند و بیست روحانی هم اکنون در مسجد وجود دارد که از نیروهای همین مسجد بوده‌اند.

مسؤول فرهنگی مسجد امام خمینی(ره) فاز 2 پادادشهر اهواز ادامه داد: طلبه های این مسجد در زمینه درسی از طلبه های موفق حوزه علمیه هستند و در حال حاضر بیشتر روحانیان مسجد از استادان حوزه در بخش مقدمات و برخی هم در مقاطغ بالاتر به تدریس مشغول هستند.

وی بیشترین برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری دشمن برای انحراف جامعه از مسیر اصلی خود را در دانشگاه‌ها دانست و خاطر‌نشان کرد: حوزه و دانشگاه دو بال نخبه پرور جامعه هستند؛ اما از آنجا که رابطه دانشگاه با علما و روحانیت بیشتر است و تربیت دینی کمتر در آن اتفاق می‌افتد دشمنان اسلام بیشترین سرمایه‌گذاری خود را در این قسمت قرار داده‌اند.

حجت الاسلام رضا‌زاده ادامه داد: برای این‌که این جبهه خالی نماند و فعالیت های دشمن در تهاجم فرهنگی خنثی شود بر آن شدیم تا برنامه ها و نهاد های دینی در دانشگاه را تقویت کنیم که این کار از سوی دانشجویانی که در دانشگاه ها مشغول به تحصیل هستند، انجام می شود.

وی با اشاره به حضور فعال دانشجویان این مسجد در دانشگاه‌ها عنوان کرد: در زمینه دانشجویی هم دانشجو های خوبی تربیت کرده ایم که در تشکل‌های دینی دانشگاه حضوری فعال دارند و در این زمینه می‌توان به عهده‌داری مسؤولیت هایی از جمله بسیج دانشجویی نام برد.

استاد حوزه علمیه اهواز با اشاره به فعالیت مشاوران جوان در کنار مدیران دولتی که از دولت نهم آغاز شد، ابراز داشت: پنج نفر از از اعضای این مسجد در این عرصه وارد شده‌اند و از مشاوران استانی هستند که این از ثمرات فعالیت در مسجد است.

مسؤول فرهنگی مسجد امام خمینی(ره) فاز 2 پادادشهر اهواز تربیت طلبه‌ها و دانشجویان موفق در این مسجد را نتیجه شش سال فعالیت مستمر بر روی اعضا مسجد خواند و اظهار داشت: برای نیروهایی که از سوی این مسجد جذب می‌شوند برنامه‌هایی در زمینه های عقیدتی، سیاسی، قرآنی و تفریحی برگزار می‌شود که هدف از همه این برنامه‌ها تقویت معرفت دینی و تربیت جوانانی متعهد و تلاشگر برای ورود به عرصه مختلف در جامعه است./945/پ201/س
ارسال نظرات