۰۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۸۱۹۴۳
امام جمعه اهر:

تاریخ شفاهی عالمان دینی جمع‌آوری شود

خبراری رسا - عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی خواستار تقویت بنیه علمی و پژوهشی مدارس علوم دینی در شهرستان‌ها شد و گفت: تاریخ شفاهی علما و حوزه علمیه شهر اهر جمع‌آوری و تدوین شود.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر
حجت ‌الاسلام جواد حاجی‌ زاده، امام جمعه اهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: رویکرد فرهنگی دور سوم سفرهای استانی رییس جمهور موجب شکوفایی تمدن فرهنگی و دینی مناطق محروم خواهد بود.

وی با اشاره به اهتمام جدی هیأت دولت در پروژه های فرهنگی افزود: باید در کنار پروژه‌ های عمرانی به مسائل فرهنگی و برنامه‌ریزی مناسب در این خصوص توجه جدی شود.

حجت الاسلام حاجی زاده ادامه داد: تقویت بنیه علمی و پژوهشی حوزه علمیه امام صادق(ع) اهر با پیشینه بیش از یک قرن از نیازهای این منطقه در کنار سایر مراکز آموزشی و فرهنگی است.

وی راه‌اندازی مدرسه علوم دینی خواهران در اهر را ضروری دانست و افزود: امید است با اختصاص اعتبارات ویژه افزون بر توسعه حوزه علمیه برادران، تمهیدات لازم برای ایجاد حوزه علمیه خواهران فراهم شود.

امام جمعه اهر در ادامه گفت: با وجود پیشینه تاریخی و درخشان اهر، به خصوص مسجد جامع، حوزه علمیه و مقبره عارف بزرگ جهان اسلام شیخ شهاب‌الدین اهری، هنوز این شهر یکی از مناطق محروم استان به شمار می‌رود.

وی با تأکید بر شناساندن قابلیت‌های فرهنگی و دینی اهر افزود: تاریخ منطقه ارسباران به خصوص حوزه علمیه این شهر کم نظیر است، بایستی تاریخ شفاهی علما و حوزه علمیه تاریخی این منطقه جمع آوری و تدوین شود.

وی به مقبره شیخ شهاب‌الدین اهری در شهرستان اهر اشاره کرد و گفت: این عارف جلیل‌القدر، استاد شیخ صفی‌الدین اردبیلی است، اما مقبره شاگرد بسیار باشکوه‌تر از مزار استاد است و در آستانه ثبت در میراث جهانی یونسکو قرار دارد./935/پ203/س
ارسال نظرات