۰۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۸۱۸۵۳
امام جمعه اهر:

وحدت حوزه و دانشگاه در تولید علم تجلی یابد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اهر بر تعامل و هم اندیشی نخبگان حوزوی و دانشگاهی برای تولید علم و جنبش نرم افزاری تأکید کرد.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهر، حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده، رییس شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی امروز در همایش تجلیل از نخبگان شهر اهر، اظهار داشت: مخاطب تاکید رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر جنبش نرم افزاری تنها دانشگاه ها و دانشجویان نیستند.

وی خاطرنشان کرد: طلاب علوم دینی و نخبگان حوزوی نیز در برابر این خواست رهبری مسؤول هستند و بایستی در جهت تحقق این منویات نهایت تلاش خود را به کار گیرند.

حجت الاسلام حاجی زاده با بیان این‌که تعامل طلاب و دانشجویان نخبه یکی از مصادیق وحدت حوزه و دانشگاه است، اظهار داشت: هم اندیشی نخبگان حوزوی و دانشگاهی برای تولید علم و جنبش نرم افزاری ضروری است.

امام جمعه اهر تعهد و تخصص را لازم و ملزوم یکدیگر دانست و اظهار داشت: جوانان محقق و مبتکر افرادی متدین، علاقه‌مند به نظام و انقلاب هستند که در کنار فعالیت‌های علمی و پژوهشی خود عشق و علاقه به نظام و انقلاب داشته و تحقیقات علمی و اختراعات خود را در راه رسیدن به خودکفایی و رفع نیاز از بیگانگان به کار گرفته‌اند.

وی گفت: امروز نظام اسلامی به عنوان یکی از چند کشور پیشرفته دنیا در حوزه‌های فناوری نوین حرفی برای گفتن در دنیا دارد و دستاوردها و یافته‌های علمی دانشمندان جوان ما دنیا را به حیرت آورده است.

رییس شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی تجهیز شدن به سلاح علم و فناوری را روشی برای مقابله با توطئه‌های دشمنان نظام و انقلاب دانست و افزود: اکثر جوانان ما افراد توانمند و موفق هستند که با مهیا کردن عرصه‌ها، زمینه فعالیت آنها را در خدمت به کشور عزیزمان فراهم می‌کنیم.

همچنین رضا صدیقی فرماندار اهر، جوانان نخبه را آینده‌سازان جامعه اسلامی برشمرد و افزود: باید شرایطی فراهم کنیم که زمینه تحقیق و پژوهش افراد مخترع، مبتکر و خلاق فراهم شود.

وی گفت: اکثر دستاوردهای مهم هسته‌ای و پیشرفت‌های عظیم در زمینه نانو و سایر فناوری‌های نوین حاصل تلاش شبانه‌روزی و تحقیق و پژوهش جوانان خلاق ایران اسلامی است./935/پ202/س

ارسال نظرات