۰۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۸۱۷۹۲
ظهور آغازی دوباره (28)؛

عضو هیأت مؤسسه امام خمینی: تفکر غربی از طراحی زندگی آینده بشری ناتوان است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره)‌ گفت: هدف از غیبت، فراهم کردن زمینه های اطاعت از ولایت و آمادگی برای‌ وظیفه بزرگ پیروی مطلق از امام معصوم‌(ع) است.
عضو هیأت مؤسسه امام خمینی: تفکر غربی از طراحی زندگی آینده بشری ناتوان است
حجت الاسلام محمود نمازی، استادیار مؤسسه امام خمینی(ره) قم، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا‌ گفت: انتظار مقوله‌ای جدا از هدف خلقت نیست.

وی بیان داشت: همه ما برای کمال آفریده شده‌ایم و هدف نهایی قرب به خدا است و انبیای الهی برای هدایت بشر فرستاده شده‌اند؛ اما انسان ها در طول تاریخ با انبیا، به درستی برخورد نکرده اند.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: هدف از غیبت، فراهم کردن زمینه های اطاعت از ولایت و آمادگی برای وظیفه بزرگ پیروی مطلق از امام معصوم (ع) است.

وی با بیان اینکه با انتظار زنده تر و آماده تر هستیم، بیان داشت: ما باید خود را با فرهنگ انتظار خودمان را هماهنگ کنیم، یعنی زمینه های وجودی خود برای اطاعت از ولی پرورش دهیم.

عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی(ره) اظهار کرد: آزادی و عدالتی که در کانون ادبیات غربی مورد گفت و گو است به شدت متاثر از دوره رنسانس است که تمامی تعالیم دینی کنار گذاشته شد و کانال علم و اندیشه در ادراکات حسی محصور شد.

وی ادامه داد: اندیشه غرب یک برد کامل ندارد و نمی تواند آینده جامعه را پیش بینی کند.

این استاد حوزه بیان داشت: تفکر غربی نمی تواند در نگاه به هستی فراتر از دنیا و رفاه مادی برود، پس مجالی برای ترسیم زندگی آینده که در قالب معنویت خواهد بود، ندارد.

وی اذعان کرد: دیدگاه اسلام درباره آزادی و عدالت با دیدگاه غرب متفاوت است و این دو در اسلام به عنوان مقدمه ای جاودان است که بر روی همه حرکات او تاثیر می گذارد.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: اسلام به هستی نگاه غائی دارد و آن را وابسته به خداوند می داند و قانون گذار را خدا معرفی می کند و با کسانی که قانون الهی را زیر پا بگذارند، مقابله می کند.

وی ادامه داد: در حکومت مهدوی(عج) سعی می گردد تا انسان ها در سایه صلح و صفا در مسیر کمال هدایت شوند اما اگر کسانی بخواهند جلوی راهی که فطرت انسانی ان را اقتضا می‌کند، مقاومت کنند، امام زمان‌(عج) مانند پیامبران آنها را از میان برخواهد داشت.

استاد حوزه بیان داشت: «هانری کربن» این دانشمند غربی می گوید ‌من زنده ترین مکتب را مکتب شیعه دوازده امامی یافته ام زیرا این مکتب هنوز امام زمان‌(عج) دارند که ارتباط زمین را با آسمان حفظ کرده و شیعه توانسته مسیر خود را پیوسته بازسازی کند.‌/909/‌ت302/س
ارسال نظرات