۳۱ تير ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۸۱۵۰۸
ماه رمضان امسال؛

سه هزار مبلغ دینی از سوی سازمان اوقاف به سراسر کشور اعزام می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به نزدیک بودن ماه مبارک رمضان از اعزام سه هزار مبلغ دینی از قم به سراسر کشور خبر داد.
سه هزار مبلغ دینی از سوی سازمان اوقاف به سراسر کشور اعزام می‌شوند


حجت‌الاسلام سید جلال رضوی‌مهر، مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به نزدیک بودن ماه مبارک رمضان، ابراز داشت: اداره‌کل امور دینی و اعزام مبلغ اوقاف و امور خیریه طبق سنوات گذشته، مبلغان حوزه علمیه قم را به سراسر کشور اعزام می‌کند.

وی با بیان این‌که تمام سعی و تلاش اداره‌کل امور دینی و اعزام مبلغ اوقاف این است که روحانیان بومی هر استانی را که مقیم حوزه علمیه قم هستند به مناطق خودشان اعزام کند، افزود: سه هزار مبلغ حوزوی در قالب کاروان‌های تبلیغی به استان‌های کشور اعزام می‌شوند.

مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه گفت:‌ هر کاروان تبلیغی به همراه مدیر، معاون و روابط عمومی اعزام می‌شود تا کلیه فعالیت‌های مبلغان از نزدیک مورد بررسی قرار گرفته و از افرادی که موفقیت چشم‌گیری در بحث جذب جوانان و مجالس پرشور دارند با اهدای جوایز نفیسی از سوی نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تقدیر شود.

وی با اشاره به همراه داشتن دفترچه‌های خاطرات مبلغان در سفر تبلیغی اظهار داشت: مبلغان موظفند خاطرات ناب تبلیغی خود را روزانه در دفترچه خاطرات مبلغان که مزین به احادیث ائمه(ع) است بنویسند که پس از ارائه، جمع‌آوری به عنوان مجموعه خاطرات تبلیغی برای انتقال به مبلغان دیگر به چاپ خواهد رسید.

حجت‌الاسلام رضوی‌مهر از نشریه ندای تبلیغ به عنوان یکی از توشه‌های همراه مبلغان در سفر تبلیغی ماه رمضان یاد کرد و گفت: ششمین شماره نشریه ندای تبلیغ شامل سی روز دعای ماه مبارک رمضان با شرح و حدیث و روایات تعبیه شده پیرامون عظمت قرآن، نهج‌البلاغه، روایات مرتبط با اهمیت ماه رمضان،‌ بصیرت مبلغ، ویژگی‌های یک مبلغ نمونه و چشم‌انداز اعزام مبلغ پس از چاپ در اختیار مبلغان قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: تمام مبلغانی که در ماه مبارک رمضان اعزام می‌شوند، از پایه هشت به بالا هستند و لزوماً هم به معرفی حوزه علمیه قم در اداره‌کل دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه، برای آنها پرونده دینی تشکیل شده است.

مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: پیش از اعزام مبلغان به مناطق موردنظر، سلسله نشست‌های مهارت‌افزایی برای انتقال مهارت‌ها، تجارت تبلیغی و استفاده از استادان بزرگ حوزوی در راستای بازخورد مثبت مباحث تبلیغی برگزار و در آخرین روز برای مشایعت مبلغان از قم به سراسر کشور، اجتماع باشکوهی با حضور نماینده ولی فقیه در سازمان برپا خواهد شد.

وی با بیان این‌که مبلغان حوزه علمیه قم در دو مرحله حوزه تابستانی و ایام فراغت و ویژه ماه مبارک رمضان به سراسر کشور اعزام می‌شوند، یادآور شد: مبلغان در مرحله اول از ابتدای تیرماه اعزام شده و فعالیت آنان تا 24 مردادماه ادامه دارد و مرحله دوم یعنی اعزام ویژه ماه مبارک رمضان نیز از 29 ماه شعبان‌ آغاز و تا اول ماه شوال ادامه خواهد داشت./920/پ202/س

ارسال نظرات