۲۵ تير ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۸۱۰۲۲

انتقاد نماینده آیت الله سیستانی در کربلا از تعویق دومین جلسه پارلمان

خبرگزاری رسا - نماینده آیت الله سیستانی در شهر مقدس کربلا از تجاوز گروههای سیاسی به قانون اساسی و به تعویق انداختن دومین جلسه پارلمان به مدت دو هفته انتقاد کرد.
انتقاد نماینده آیت الله سیستانی در کربلا از تعویق دومین جلسه پارلمان
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد صافی نماینده آیت الله سیستانی در شهر مقدس کربلا طی نماز جمعه این شهر که در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد، از تعویق جلسه پارلمان انتقاد کرد و گفت: طبق قانون یکماه پس از اولین جلسه پارلمان، دومین جلسه برای انتخاب رییس جمهور و رییس پارلمان اختصاص داده می شود لیکن رهبران گروههای سیاسی برگزاری این جلسه را دو هفته به تعویق انداختند و این امر تجاوز قانون به شمار می آید.

وی بر لزوم تشکیل دولتی قوی در کشور تاکید کرد و افزود: دولت جدید باید قوی و کارآمد باشد و با انتخاب افراد پاک به پیشرفت کشور کمک کرد ولی در حال حاضر از مسوولان می خواهم تا به اعتراضات مردم که اعتراضاتی صادق هستند گوش فرادهند.

حجت الاسلام صافی خواستار برپایی جشنهای مذهبی بر اساس آموزه های اسلامی شد و تصریح کرد: مراسمهای مختلف دینی باید به دور از انحرافات و کاملا مطابق آموزه های دینی برگزار شود و شادمانی و سرور نباید به قداست شهرهای مقدس نظیر کربلا خدشه ای وارد سازد.

نماینده آیت الله سیستانی از تصویب قانون حمایت از قداست کربلا توسط شورای شهر تقدیر کرد و اظهار داشت: قانون مصوب شورای شهر مبنی بر ممنوعیت به نمایش گذاشتن فیلم و موسیقی زننده در اماکن عمومی و ممنوعیت قرار دادن لباسهای زنانه در ویترین مغازه ها بسیار خوب و بجا بود و امیدوارم این قوانین همانند سایر شهرهای مذهبی جهان اجرا شود.

وی شهروندان را به همکاری با گروههای ثبت آمار دعوت کرد و گفت: شهروندان نسبت به این امور به شدت حساس هستند زیرا معلومات خود را در زمان دیکتاتوری مخفی می کردند ولی هم اکنون هیچ مشکلی برای این منظور وجود ندارد و مردم باید با این گروهها همکاری کاملی داشته باشند و بدانند که دور دیکتاتوری و ظلم پایان رسیده و ترس و نگرانی به خود راه ندهند./980/hg




ارسال نظرات