۲۱ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۷۸۹۹۲
مدیرکل مطالعات پژوهشی معاونت پژوهش حوزه خبر داد:

ساختمان مستقلی برای انجمن های علمی حوزه تأسیس می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل مطالعات پژوهشی معاونت پژوهش حوزه گفت: ساختمان مستقلی برای انجمن های علمی در سایت مرکز مدیریت حوزه تأسیس می شود، اما در حال حاضر یک طبقه به ساختمان فعلی اضافه شده و سالن اجتماعات توسعه می یابد.
حجت الاسلام ساجدي مديرکل مطالعات پژوهشي حوزه‌هاي علميه


حجت‌الاسلام محمد ساجدی، مدیرکل مطالعات پژوهشی معاونت پژوهش حوزه در مراسم تودیع و معارفه مسؤول دبیرخانه انجمن های علمی حوزه که ظهر امروز، 21 فروردین برگزار شد با اشاره به اهم فعالیت های انجام شده در انجمن های علمی حوزه، رویکرد اصلی دبیرخانه را در دوران تصدی خود، تثبیت انجمن های علمی عنوان کرد.

وی افزود: اصلاح و تصویب ساختار شرح وظایف دبیرخانه، تشکیل شورای اداری و برگزاری جلسات جداگانه با هیأت مدیره و مسؤولان انجمن ها، تشکیل شورای مشورتی و کارشناسی انجمن های علمی با حضور معاون و مدیرکل پژوهشی حوزه های علمیه، نمایندگان انجمن ها و مسؤولان دبیرخانه از جمله فعالیت های انجام شده در این راستا بود.

مسؤول سابق دبیرخانه انجمن های علمی حوزه در ادامه به تدوین سامانه ارزیابی عملکرد انجمن های علمی اشاره کرد و گفت: معیارها، شاخص ها و ملاک های امتیازدهی به فعالیت های انجمن ها در سندی تدوین و براساس آن گزارش عملکرد انجمن ها مورد ارزیابی قرار گرفت و با استناد به اطلاعات آماری، رتبه هر انجمن در سال 87 تعیین شد.

وی با اشاره به مهم ترین فعالیت های واحد نظارت و ارزیابی انجمن های علمی گفت: حضور در مجامع علمی، انتخاب هیأت مدیره انجمن ها، امور کارشناسی کمیسیون انجمن ها و قطب های علمی از جمله معیارها و شاخص های تأسیس انجمن های جدید، انطباق وضعیت انجمن های موجود با اساسنامه مصوب نمونه جدید، از جمله این فعالیت ها است.

حجت‌الاسلام ساجدی نقش فعال واحد پشتیبانی و امور عمومی را مورد تأکید قرار داد و گفت: در این مدت جهش قابل ملاحظه ای در جذب و توزیع اعتبارات حمایتی صورت گرفت به طوری که اعتبارات انجمن ها در دو سال گذشته نسبت به آخرین سال دوره قبل، هفت و نیم برابر شده است.

وی ساختمان فعلی انجمن های علمی حوزه را در وضعیت موجود مناسب ندانست و با بیان این‌که انجمن های علمی حوزه به فضایی حداقل دو برابر فضای فعلی نیاز دارند، اظهار داشت: پیگیری های مورد نظر انجام شده و ساختمان مستقلی برای انجمن های علمی در سایت مرکز مدیریت حوزه تأسیس می شود، اما در حال حاضر یک طبقه به ساختمان فعلی اضافه شده و سالن اجتماعات توسعه می یابد.

مدیرکل مطالعات پژوهشی معاونت پژوهش حوزه با اشاره به تأسیس واحد ارتباطات و اطلاع رسانی انجمن های علمی حوزه، ارتباط فعال با رسانه های جمعی، دیدار با مراجع تقلید، علما و مسؤولان حوزه و نظام را از جمله فعالیت های این واحد برشمرد و گفت: تاکنون دیدار با حضرت آیت‌الله جوادی آملی، آیت‌الله مرتضی مقتدایی، مدیر حوزه های علمیه، دکتر علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی انجام شده و برنامه ریزی برای دیدار با رییس صدا و سیما نیز صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: برای اینکه مجموعه برنامه ها و فعالیت های حوزه ارتباطات و اطلاع رسانی با نگاهی جامع و چشم اندازی روشن دنبال شود، اسنادی مانند الگوی اطلاع رسانی، ارتباطات و همکاری های علمی، پیش نویس طرح تعامل با مجلس شورای اسلامی، راهکارهای توسعه کمی و کیفی اعضای انجمن ها، پیش نویس طرح تعامل با مجمع تشخیص مصلحت نظام، پیش نویس اولویت های ارتباطی انجمن های علمی با دستگاه های علمی و اجرایی تدوین شده است. /920/پ202/ع

ارسال نظرات