۰۸ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۷۸۳۰۸

مجموعه سخنرانی‌ها و دیدگاه‌های دکتر محمود احمدی نژاد در روسیه منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ مرکز مطالعات بین الملل و اروآسیایی دانشگاه دولتی قازان در سال 2010 کتابی را با عنوان«مجموعه» که شامل نظرات، عقاید، سخنرانی ها، نامه ها، ملاقات ها و دیدارهای دکتر محمود احمدی نژاد می باشد، در 147 صفحه در قطع رقعی منتشر کرده است.
مجموعه سخنراني‌ها و ديدگاه‌هاي دکتر محمود احمدي نژاد

 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،این کتاب برگردان از زبان انگلیسی و فارسی است. در پیش گفتار این کتاب آقای یاگودین مدیر این مرکز با ذکر این مطلب که مناسبات و ارتباطات جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاتارستان وارد سطح جدیدی از روابط شده اند می افزاید که امیدوار است این کتاب موجب تنگاتنگ شدن بیشتر روابط و تاتارستان و ایران و همچنین روسیه و ایران در جهت رسیدن به اهداف مشترک شود.

 گیبادولین، مترجم این کتاب، سخن خود را با عنوانمحمود احمدی نژاد، سیاست نو آغاز کرده و از دکتر محمود احمدی نژاد با نام یک شخصیت تاریخی یاد می کند.

 وی در ادامه، یکی از خصوصیات بارز رییس جمهور ایران را فرهنگ گفتگوی ایشان با تمامی مردم دنیا می داند که در تمام دیدارها و پیام هایشان به چشم می خورد.

 در این کتاب متن نامه منتشر شده ی دکتر محمود احمدی نژاد به جورج بوش رییس جمهور ایالات متحده آمریکا در سال 2006 در 10 صفحه آمده است. با متنی بسیار زیبا و روان بیوگرافی دکتر احمدی نژاد از زبان ایشان در سال 2006 یکی دیگر از محتویات این کتاب می باشد. در سپتامبر سال 2006 دکتر محمود احمدی نژاد در شصت و یکمین اجلاس سازمان ملل در نیویورک به ایراد سخنرانی پرداختند که می توان متن کامل ترجمه روسی این بیانات را در این کتاب مشاهده کرد. ملاقات ریس جمهور ایران با دانشجویان در اکتبر 2006 نیز در این کتاب گنجانده شده است. از جمله عقاید دکتر محمود احمدی نژاد، در مورد خدمت رسانی به مردم با عنوانبروکراسی در خدمت ملت نه ملت در خدمت بروکراسیبخشی از این کتاب را شامل می شود. در نوامبر سال 2006 ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران به مردم آمریکا پیامی فرستادند که متن کامل ترجمه روسی این نامه در 7 صفحه آمده است.

 از دیگر بخش های مهم کتاب می توان، متنی با عنواناستقلال و آزادیدر تاریخ 13 دسامبر 2006، متن مصاحبه با مجله تایم در 16 دسامبر 2006، پیام دکتر احمدی نژاد به سازمان ملل در 25 سپتامبر 2007، پیام آقای احمدی نژاد به دانشجویان دانشگاه کلمبیا در 25 سپتامبر 2007، متن مصاحبه با 13کانال در 24 سپتامبر 2007، متنی با عنوانرهنمودهای حکومت اسلامی در 1 دسامبر 2007، متن کامل پیام دکتر محمود احمدی نژاد به مردم آفریقا در 22 سپتامبر 2008، متن سخنرانی در شصت و سومین اجلاس سازمان ملل 23 سپتامبر 2008 و متن کامل پیام دکتر محمود احمدی نژاد به رییس جمهور جدید آمریکا آقای باراک اوباما در 27 آوریل 2009 را نام برد.

 این کتاب در حاشیه کنفرانس بین المللی علمی- کاربردی انقلاب اسلامی ایران : نمود تمدن و چشم انداز آن، که از 19 لغایت 22 بهمن ماه 1388 در قازان مرکز جمهوری مسلمان نشین تاتارستان برگزار شد، رونمایی و توزیع شد.

 این کنفرانس با مشارکت سرکنسولگری ایران در قازان، دانشگاه دولتی قازان، مرکز تحقیقات اورآسیایی و بین المللی، دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، رایزنی فرهنگی سفارت ایران در روسیه و رایزنی علمی سفارت کشورمان در روسیه در تاریخ مذکور برگزار گردید./917/د102/ص

 

ارسال نظرات