۲۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۷۸۰۲۹

ماهنامه پیام زن منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ دویست و شانزدهمین شماره ماهنامه پیام زن به همت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر شد.
پيام زن


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ماهنامه پیام زن ویژه مسائل زنان و خانواده است که در حوزه دین، فرهنگ و جامعه اسلامی برای عموم منتشر می شود.

این ماهنامه شامل شش بخش است. بخش سیاسی اجتماعی شامل سه مطلب با عناوین «پایان سال اصلاح الگوی مصرف، آغاز مسیر جدیدی در زندگی»، «نیم نگاهی به ضوابط پوشش در دانشگاه های جهان/ دانشگاه آکسفورد» و «گفتگو با خانم دکتر بهشتی» است.

در گزیده ای مطلب «پایان سال اصلاح الگوی مصرف، آغاز مسیر جدیدی در زندگی » آمده است: «دنیا و امکانات مادی، اگر از منظر وسیله بودن و ابزار تکامل وتقرب به حضرت حق نگریسته شود، بهترین وسیله برای نیل به کمال برای انسان است و تنها آن وقت مانع پیشرفت حقیقی انسان می شود که به آن، به مثابه هدف نگاه شود.»

بخش فرهنگ واندیشی به عناوینی چون «هم نام گلهای بهاری»، «مقایسه شخصیت زن در اسلام و مکاتب دیگر»، «هنر رضایت از زندگی»، «گفتگو شیوه پیامبران»، «شب و شمع و طوفان» اختصاص یافته است.

در بخشی از مطلب« مقایسه شخصیت زن در اسلام و مکاتب دیگر » می خوانیم: «اسلام، زنانی در دامن خود پروید که نه تنها صحنه سیاسی را ترک نکردند، بلکه همواره به حمایت از اسلام برخواستند و در مقابل دستگاه ستم گر ایستادگی نمودند.»

هنر و ادب به مطالبی چون «شعر، عطر زندگی»، «زن هنر هفتم»، «اصول و جلوه های زیبا شناسی در قرآن» و بخش خانواده و تربیت به «به کودکان چه بگوییم و چه نگوییم»، «بیم ها و امیدها؛ نگاهی به مهد کودک ها» پرداخته است.

در گزیده ای از مطلب «بیم ها و امیدها؛ نگاهی به مهد کودک ها» آمده است: «قصد مادر اگر فقط نگهداری کودک در مهد باشد، برای وی بیشتر مایه عذاب است، چون دیگر راحتی ندارد، ولی اگر قصدش پیشرفت کودک باشد، در صورت نرفتن هم آن قدر نگران کننده نخواهد بود.» خانه و خانه داری و دختران بهار از دیگر بخشهای این ماهنامه است.

دویست و شانزدهمین شماره ماهنامه پیام زن به مدیر مسوولی سید محمود مدنی و سردبیری حسین سیدی در اسفند ماه سال جاری به همت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر شده است./916/ن601/ع

ارسال نظرات