۲۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۷۷۹۹۵
رییس جامعة المصطفی العالمیه:

نظام ولایت فقیه بر خلاف نظام پادشاهی ارثی نیست

خبرگزاری رسا ـ رییس جامعة المصطفی العالمیه در پاسخ به برخی سخنان نادرست مبنی بر مقایسه نظام ولایت فقیه با نظام سلطانی و پادشاهی گفت: نظام ولایت فقیه بر خلاف نظام پادشاهی ارثی نیست.
حجت الاسلام اعرافي
حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی، رییس جامعة المصطفی العالمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: فاصله زیادی میان نظام ولایت فقیه و پادشاهی وجود دارد؛ زیرا ولایت فقیه نظام ارثی نیست تا بر اساس ارث به فردی برسد و تنها ملاک ارث باشد؛ بلکه ملاک های متعددی وجود دارد.

وی ادامه داد: همچنین در پادشاهی هیچ انتخابی وجود ندارد؛ اما در نظام ولایت فقیه انتخاب ولو در دو مرحله وجود دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علیمه قم اظهار داشت: در نظام ولایت فقیه تصمیمات ولی فقیه هم با عدالت و علم او آمیخته است و نوعی کنترل درونی وجود دارد ضمن اینکه مجلس خبرگان رهبری وجود دارد که یک نظارت کلی در باب ولایت فقیه اعمال می کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برنامه های جامعه المصطفی العالمیه در سال 88 توسعه رشته های این مرکز علمی در سطوح چهار و پنج به ویژه در علوم میان رشته ای را از جمله برنامه های این نهاد برشمرد.

رییس جامعة المصطفی العالمیه، تقارن و نزدیک سازی برنامه های آموزشی و پژوهشی واحدهای داخل و خارج کشور این نهاد را از دیگر دستاوردهای جامعة المصطفی در سال 88 عنوان کرد و اظهار داشت: برنامه های آموزشی، پژوهشی و تربیتی در سال جاری تا حد زیادی به استاندارد مطلوب نزدیک شد.

وی در ادامه سخنان خود دیدار مسؤولان و مدیران جامعة المصطفی العالمیه با مقام معظم رهبری و بهره مندی از فرمایش و راهنمایی های ایشان را از جمله دستاوردهای جامعة المصطفی العالمیه در سال 88 عنوان کرد/.925/ت302/ص
ارسال نظرات