۲۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۷۷۹۶۴

سرچشمه خورشید منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ سرچشمه خورشید؛ فضائل امیرالمومنین(ع) از آثار فریقین نوشته محمدرضا حکیمی به بازار نشر آمد.
سرچشمه خورشيد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، چاپ نخست کتاب «سرچشمه خورشید» نوشته محمدرضا حکیمی، ترجمه محمدصادق شریعت از سوی نشر قاصدک صبا و هگمتان منتشر و روانه بازار کتاب شد.

این اثر ترجمه‌ کتاب «سلونی قبل ان تفقدونی» است که درباره فضائل امیرالمومنین علی(ع) و به قلم شیوای علامه حکیمی، واعظ و سخنور ایرانی تبار عرب نگاشته شده است.

نویسنده این اثر نیز با تلاشی وافر و کوششی مخلصانه کوشیده است تا با غور در منابع و مآخذ در صدد جمع‌آوری روایات و احادیثی برآید تا بتواند از طریق آنها دلایل صدق سخن رسول(ص) و حقانیت وصی او را بر کرسی بنشاند.

از این‌رو کتاب حاضر آمیزه‌ای است از عقل و نقل که البته کفه نقل آن بر کفه عقل چربش فزون‌تری دارد. مولف کتاب در این راستا، بسیاری از منابع تاریخی، روایی، تفسیری و... را از مد نظر گذرانده و روایاتی را که به تشخیص خود صواب دانسته از قلم نینداخته و به ذکر آنها، صرف‌نظر از این که در منابع اهل سنت باشد یا اهل شیعه، مبادرت ورزیده است. از این رهگذر خواننده با دریایی از مباحث و مطالب گوناگون در عرصه‌های مختلف تاریخی، علمی، تفسیری، فقهی، قرآنی و... روبه‌رو می‌شود که همین گردآوری می‌تواند برای اهل ذوق و تحقیق مغتنم قلمداد شود.

این کتاب که خود نمونه‌ای کوچک و مقتبس از الگوهای بزرگتر و فربه‌تر حدیثی و روایی است، به خوبی مدعای ما را اثبات می‌کند. چه، پاره‌ای از سخنان منتسب به حضرت علی‌(ع) فی‌المثل درباره پیدایش جهان، مسایل طبی، مباحث زمین‌شناسی و تاریخی و ... چندان حیرت‌انگیز و ناباورانه است که آدمی اگرچه نمی‌تواند مهر بطلان بر آن نهد اما از قبول آنها هم در تردید می‌افتد.

دانش علی(ع) در آیینه نظم و نثر، مراجعات اصحاب به علی(ع) در امور مشکل، مناظرات امام علی(ع) درباره علوم و ادیان مختلف، تتمه در باب امام‌شناسی و لزوم وجود امام در میان مردم به عنوان یک ضرورت هستی‌شناختی، اوصاف امام علی(ع)، قضاوت‌های امیرالمومنین(ع) و آگاهی ائمه شیعه از غیب، عناوین هفتگانه فصول این اثرند.

چاپ نخست کتاب «سرچشمه خورشید» در شمارگاه 1500 نسخه، 485 صفحه و بهای 98000 ریال راهی بازار نشر شد. /916/ن601/ع

ارسال نظرات