۱۸ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۷۷۵۴۴
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

حوزه‌های علمیه برای حضور در اجتماع نیازمند تحولی بنیادین هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی حوزه‌های علمیه باید از حالت کنونی آموزشی خارج شده تا شخصیت‌های عظیمی در عرصه فقه و اصول ‌پرورش یابند و برای هدایت انسان‌ها وارد عرصه‌های اجتماعی شوند‌.
 آيت الله مهمان نواز، امام جمعه بجنورد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، آیت الله حبیب الله مهمانواز‌، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، امروز در مراسم افتتاحیه نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی که در مدرسه علمیه امام صادق‌(ع) بجنورد برگزار شد، بر ضرورت تبیین و تشریح دین اسلام از سوی مبلغان دینی برای هدایت انسان‌ها تاکید کرد.

امام جمعه بجنورد تأکید کرد : نباید به دین اسلام پیراهنی پوشاندکه مردم از آن احساس رعب و وحشت کنند؛ بلکه باید مردم را با فقه دین که به معنای فهم عمیق و بینش والا است، آشنا کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: حوزه های علمیه باید از حالت کنونی آموزشی خارج شده و تخصصی شود تا شخصیت‌های عظیمی در رابطه با فقه و اصول ‌پرورش یابند و برای هدایت انسان‌ها وارد عرصه های اجتماعی شوند‌.

حجت الاسلام اکبر فرجام‌، مدیر اجرایی مرکز مدیریت‌ حوزه علمیه خراسان، نیز در این مراسم افتتاحیه‌ گفت: فقه یعنی فهم عمیق و فَقیه یعنی ژرف اندیش و مبلغان دینی؛ باید دین را عمیق فهمیده و از آن به عنوان ابزاری برای هدایت و راهنمایی انسان‌ها استفاده کرد.

حجت الاسلام فرجام گفت : مبلغی در عرصه دین موفق است که بتواند باورهای دینی مردم را تعمیق ببخشد و آموزه های دینی را ترویج دهد.

مدیر اجرایی مرکز مدیریت‌ حوزه علمیه خراسان آسیب‌های وارد شده به حوزه دین را بی بصیرتی و ناآگاهی مردم دانست و افزود‌: حوزه‌های علمیه و مبلغان دینی باید برای مردم، بصیرت دینی را تبیین و تشریح کنند.

وی با تأکید بر این‌که حوزه‌های علمیه باید از نظر کمی و کیفی گسترش داده شود، افزود‌: با افتتاح نمایندگی حوزه علیمه در خراسان شمالی شرایط پذیرش طلاب و علاقه‌مندی به علوم دینی گسترش می‌یابد‌.

گفتنی است، نهصد نفر از طلاب برادر و ‌350 نفر خواهر، ‌در خراسان شمالی فعالیت‌های حوزوی خود را پی‌گیری می‌کنند. است./917/پ202/س

ارسال نظرات