۱۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۷۷۱۲۹
همزمان با ولادت پیامبراکرم؛

امام جمعه اهل سنت چابهار با آیت‌الله مکارم شیرازی دیدار کرد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با هفته وحدت، امام جمعه اهل سنت چابهار با حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در قم دیدار و گفت‌وگو کرد.
آيت الله مکارم شيرازي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با ولادت با سعادت پیامبراکرم(ص) و میلاد امام جعفر صادق(ق)، مولوی عبدالرحمان ملازهی ، امام جمعه اهل سنت چابهار در سفری به شهر قم با حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی دیدار و گفت‌وگو کرد.

این دیدار به مناسبت هفته وحدت شب گذشته در دفتر حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در قم برگزار شد.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در این دیدار با گرامی داشت هفته وحدت و تبریک ولادت حضرت محمد بن عبدالله(ع) و میلاد امام جعفر صادق(ع) گفت: امروز خوشبختانه وحدت خوبی میان شیعه و سنی برقرار است و علمای دو طرف باید با هوشیاری این وحدت را برای همیشه حفظ کنند.

وی با بیان این که برخی از معاندان اسلام مخالف وحدت شیعه و سنی هستند اظهار داشت: امروز اسلام در جهان به سرعت در حال پیشرفت است به همین دلیل دشمنان این عزت و سربلندی را بر نمی‌تابند و در تلاش‌اند به گونه‌ای میان مسلمانان اختلاف بیاندزاند.

این مرجع تقلید تاکید کرد: دشمنان با برجسته کردن برخی اختلافات جزئی میان شیعه و سنی به دنبال جدایی میان مسلمانان هستند؛ ولی خوشبختانه شاهد آن هستیم که بزرگان هر دو طرف با هوشیاری این توطئه‌ها را خنثی می‌کنند.

وی یادآور شد: وحدت هرگز به معنای یکی شدن نیست؛ بلکه وحدت به معنای نزدیکی دل‌ها و تاکید بر اشتراکات فراوان است و ما می‌توانیم با وجود این همه مشترکات که میان شیعه و سنی وجود دارد دین اسلام را در جهان گسترش دهیم.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: هر چه ارتباط میان علمای شیعه و سنی بیشتر شود، اختلافات کاهش خواهد یافت و هر دو طرف با مباحث منطقی و استدلالی خود به گفت‌وگو خواهند پرداخت.

همچنین در این دیدار مولوی عبدالرحمان ملازهی به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات خود در چابهار پرداخت و اظهار داشت: خوشبختانه در حال حاضر در این منطقه رابطه خوبی میان شیعه و سنی وجود دارد و مسؤولان نیز برای ایجاد وحدت و یکدلی تلاش بسیار خوبی انجام داده‌اند./917/پ202/ص
ارسال نظرات