۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۷۶۷۹۳۸
حجت الاسلام ابوطالبی:

هویت شوم اسرائیل در جهان شناخته شد

هویت شوم اسرائیل در جهان شناخته شد
عضو شورای علمی گروه تاریخ اندیشه معاصر مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی هدف از ایجاد اسرائیل را تمرکز قدرت در خاورمیانه ارزیابی کرد و گفت: از بین رفتن هویت اسرائیل و احیای هویت فلسطین هدف نبرد جبهه حق و باطل است.

به گزارش خبرنگار  سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی ابوطالبی عضو شورای علمی گروه تاریخ اندیشه معاصر مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در همایش بررسی ابعاد شخصیتی و مبارزاتی شهید سید حسن نصرالله که در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، با تاکید براینکه برای فهم شرایط موجود جبهه مقاومت نباید به اتفاقات روزمره اکتفا کرد، اظهار کرد: جنگ با اسرائیل در واقع جنگ بین ایمان و کفر و داستان انقلاب اسلامی است، انقلاب اسلامی به دنبال برافراشتن پرچم لا اله الا الله برفراز قله های جهان است و استکبار مخالف است.

وی دلیل اختلاف بازرگان با امام خمینی (ره) را نظریه اقامه دین برای همه بشریت خواند و گفت: منظور از اقامه دین عبادت های شخصی نیست، بیشتر تعالیم دینی اجتماعی است، احیای انقلاب اسلامی به تعبیر اندیشمندان غربی تلفیق دین و سیاست است و اسرائیل جریانی است که برای کنترل حرکت اسلامی پایه گذاری شده است.

عضو شورای علمی گروه تاریخ اندیشه معاصر مؤسسه امام خمینی نابودی حماس و حزب الله و تأمین امنیت را از اهداف ادامه جنگ اسرائیل برشمرد و ابراز کرد: درگیری اسرائیل با حماس تمام نشده و جبهه جنگ دیگری با لبنان آغاز شد و بعد از شهادت سید حسن نصرالله  عملیات های حزب الله نه‌تنها کمتر نشد بلکه شدت بیشتری یافت و حماس نیز همچنان ادامه دارد.

حجت الاسلام ابوطالبی مهمترین هدف اسرائیل از ادامه جنگ را بازگشت آوارگان شمال سرزمین های اشغالی دانست و افزود: اسرائیل یک میلیون مهاجرت معکوس داشته و تعداد زیاد آژیرهای خطر مرگ تدریجی را برای مردم اسرائیل بوجود آورده است.

وی با اشاره به فرو ریختن هیمنه پوشالی اسرائیل نزد مردم جهان، اظهار داشت: راهبرد حماس در جنگ با رژیم صهیونیستی حدف یا انزوای اسرائیل است و اعتراضات جهانی اسرائیل را تحت فشار قرار داده و دیگر راهبرد عادی سازی روابط با اسرائیل از بین رفته است.

عضو شورای علمی گروه تاریخ اندیشه معاصر مؤسسه امام خمینی با اشاره تخریب زیرساخت های ایران در جنگ تحمیلی و شهادت قریب سیصد هزار شهید، تصریح کرد: تمام زیرساختارها دوباره ساخته شد و جبهه مقاومت نیز در ادامه جنگ تقویت خواهد شد.

حجت الاسلام ابوطالبی شناخت دشمن اسرائیل را برای طرفداران جبهه مقاومت مهم ارزیابی کرد و افزود: فاصله ایران تا اسرائیل با حامیان رژیم صهیونیستی پر شده است و برای ضربه به اسرائیل این مسئله باید لحاظ و واقعیت اسرائیل به عنوان رژیم جنایاتکار ترسیم شود.

وی هدف از ایجاد اسرائیل را تمرکز قدرت در خاورمیانه ارزیابی کرد و گفت: از بین رفتن اسرائیل از صحنه روزگار به معنای از بین رفتن حاکمیت اسرائیل است و اکنون هویت شوم اسرائیل در جهان شناخته‌ شده و پرچم فلسطین در کشورها برافراشته شده است؛  از بین رفتن هویت اسرائیل و احیای هویت فلسطین هدف نبرد جبهه حق و باطل است.

ارسال نظرات