۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۷۶۷۳۹۱
رئیس دانشگاه صداوسیما:

اهمیت رسانه های نوین کمتر از پدافند نظامی نیست

اهمیت رسانه های نوین کمتر از پدافند نظامی نیست
اسفندیاری با تشکر از دانشکده دین و رسانه در تشکیل همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین از لزوم توجه فرابخشی و فراجناحی به پدیده‌های جدید رسانه‌ای سخن گفت.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، شهاب اسفندیاری رئیس دانشگاه صداوسیما در اختتامیه همایش «دین، فرهنگ و رسانه های نوین» که عصر دیروز در دانشگاه صداوسیما برگزار شد، با تشکر از دانشکده دین و رسانه در تشکیل این همایش گفت: دانشکده قم یک مجموعه ای از مراکز حوزوی و دانشگاهی را برای موضوع بسیار مهم رسانه های نوین همراه کردند که کمتر شاهد چنین همراهی در گذشته بوده ایم و این نشان می دهد همه بر اهمیت این موضوع واقف هستند.

وی با بیان اینکه همفکری هایی با پژوهشگران مختلف صورت گرفته است، اظهار داشت: موضع رسانه های نوین به سرنوشت آحاد شهروندان کشور مربوط است و در حوادث پیرامونی ما در منطقه غرب آسیا اهمیت این مسئله دیده می شود.

رئیس همایش ملی «دین، فرهنگ و رسانه های نوین» با اشاره به اهمیت رسانه گفت: بخشی از نیروی دفاع کشور موضوع رسانه های نوین بوده و اهمیت آن کمتر از توان دفاعی و نظامی کشور نیست و هر گونه غفلت در این خصوص مانند غفلت در حوزه پدافند هوایی است.

اسفندیاری موضوع رسانه های نوین را فرابخشی دانست و تأکید کرد: پابه‌پای عملیات نظامی جنایتکارانه صهیونیست ها عملیات رسانه ای صورت می گیرد که اگر ما در این زمینه عمل کنیم در عرصه جنگ سخت نیز با این چالش روبرو می شویم.

رئیس همایش ملی «دین، فرهنگ و رسانه های نوین» اظهار داشت: دشمن در ذهن مردم ما این تصور را ایجاد کرده است که مردم ما در برابر حمله نظام دشمن ایستادگی نمی کنند در حالی که اگر از خود مردم سؤال شود از ایستادگی در برابر هر گونه تجاوز به کشور سخن می گویند.

وی حمایت از عملیات اول و دوم وعده صادق را بسیار بالا دانست و گفت: با همه مشکلات و مسائل اقتصادی و همه عملیات های پیچیده رسانه ای دشمن، نتایج برخی از نظرسنجی ها شگفت آور است و نماز جمعه تاریخی به خوبی نشان داد که مردم تا چه میزان پای کار دفاع از انقلاب هستند در حالی که تهدید این حضور بالا بود.

رئیس همایش ملی «دین، فرهنگ و رسانه های نوین» مسئله فضای مجازی را حساس و فراجناحی دانست و گفت: در برابر مسائل امنیت ملی نباید تعارف داشته باشیم زیرا راه دشمن از این طریق باز می شود

اسفندیاری موضوع معطل ماندن قانون‌ها را در کشور مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: متأسفانه قانون و آیین نامه پلتفرم ها معطل مانده است و حضور بی مسئولانه پیامرسان های خارجی که در هیچ کشوری اینگونه نیست خطر ساز شده است.

وی با اشاره به سخنرانی رئیس سازمان امنیت داخلی انگلستان آن را غیرعادی دانست و گفت: موضوع سخنرانی فضای مجازی بود که گرایش های نوجوانان از طریق فضای مجازی به جریان های افراطی سبب خطر شده است و کسی که هیچوقت سخنرانی نداشته، شروع به صحبت می کند.

ارسال نظرات