۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۷۶۷۳۲۳

نخستین جلسه «یاوران نماز» منطقه کاشان برگزار شد

نخستین جلسه «یاوران نماز» منطقه کاشان برگزار شد
اصفهان - نخستین جلسه یاوران نماز کاشان با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی نماینده ولی فقیه در کاشان در جمع یاوران نماز دانشگاه فرهنگیان، گفت: معلم جایگاه بالایی در دین دارد.

وی افزود: شهید مطهری می‌فرماید، وظیفه معلم تعلیم و تربیت است و پدر و مادر نیز همین وظیفه را دارند.

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین وضوی با خلوص نیت و صحیح را از مراقبت‌های پیش از نماز دانست و ادامه داد: در حین نماز نیز باید یکی از ائمه(ع) را ناظر بر خود بدانیم و سجده شکر از بهترین تعقیبات نماز و از مستحبات است.

حجت الاسلام محمد حسین تواضعی مدیر ستاد اقامه نماز منطقه کاشان نیز در این جلسه اظهار داشت: دانشجویان داوطلب یاوران نماز پس از گذراندن دوره‌های آموزشی به عنوان ناظرین نماز جماعت مدارس انتخاب شده‌اند و موظف به ارائه گزارش‌های مستمر از وضعیت نماز جماعت در مدارس هستند.

وی به سه محور اصلی در این طرح اشاره کرد و افزود: حضور مدیران، معاونان و معلمان در نماز جماعت، عملکرد امام جماعت مدرسه و ارتباط وی با دانش‌آموزان و همچنین وضعیت نمازخانه مدرسه از نظر نظافت، امکانات و فضای معنوی از جمله این سه محور است.

مدیر ستاد اقامه نماز منطقه کاشان با اشاره به مصوبه شورای اقامه نماز شهرستان کاشان، یادآور شد: بر اساس این مصوبه از ابتدای آبان ماه هر هفته سه شنبه‌ها، کارشناسان مذهبی از قم به مدارس اعزام می‌شوند تا به سوالات دانش‌آموزان پاسخ دهند و به تبیین معارف دینی بپردازند.

حجت الاسلام تواضعی گفت: دانشجویان یاور نماز با شناسایی مدارس نیازمند، به کارشناسان کمک خواهند کرد تا اولویت‌بندی لازم برای اعزام کارشناسان انجام شود. /۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات