۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۷۶۷۳۱۴
آیت الله رمضانی:

نسل جوان نیازمند شناخت علامه حسن زاده آملی است

نسل جوان نیازمند شناخت علامه حسن زاده آملی است
استاد فلسفه و عرفان اسلامی شخصیت علامه را در منظومه علوم و معارف اسلامی همانند خورشید توصیف کرد و گفت: امروز باید نسل جوان را با زوایای مختلف علمی و عملی علامه حسن زاده آملی آشنا کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله حسن رمضانی استاد فلسفه و عرفان اسلامی و شاگرد برجسته علامه حسن زاده آملی در نشست خبری همایش بزرگداشت مقام علمی و عملی عارف واصل آیت الله حسن زاده آملی (ره) که ظهر امروز در ساختمان خبرگزاری حوزه برگزار شد شخصیت علامه را در منظومه علوم و معارف اسلامی همانند خورشید توصیف کرد و اظهار داشت: احساس تکلیف می کنیم که زوایایی از وجود پربرکت آن بزرگوار را مورد مداقه قرار دهیم تا بیش از پیش نسبت به این شخصیت شناخت حاصل شود.

شاگرد برجسته علامه حسن زاده آملی شناخت علامه را نیاز نسل جوان دانست و گفت: احساس وظیفه می کنیم که در حد توان در شناساندن این شخصیت بزرگوار بکوشیم؛ لذا از زمانی که شخص علامه را از دست دادیم هر ساله به یاد وی همایشی برگزار می کنیم.

آیت الله رمضانی با اشاره به برنامه های همایش بزرگداشت مقام علمی و عملی عارف واصل آیت الله حسن زاده آملی (ره)، گفت: از شخصیت های علوم حوزوی و دانشگاهی در این همایش استفاده شده و امسال آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه سخنرانی افتتاحیه مراسم را برعهده دارند.

وی غلامعلی حداد عادل را سخنران مراسم اختتامیه خواند و اظهار داشت: میزگرد علمی بین افتتاحیه تا اختتامیه با حضور حجت الاسلام والمسلمین یزدان پناه و دبیری علمی حجت الاسلام شیروانی و سایر صاحب نظران با بررسی موضوعات آسیب شناسی در فضای عرفان و زن در فضای عرفان نظری و عملی برگزار می شود.

آیت الله رمضانی از ارسال 57 مقاله در فاصله دو ماه مانده به آغاز همایش تا کنون خبر داد و گفت: سه مقاله عنوان برتر را کسب کردند که جوایزی به آنها اختصاص داده می شود.

وی در پایان از رونمایی کتاب های "پرتوی از جلوه های علامه حسن زاده آملی"، "جلد دوم نهایه الاشراف" و "پای تخت یار" در این همایش خبر داد.

ارسال نظرات