۲۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۷۶۶۹۹۵

انتظارات نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از استاندار جدید

انتظارات نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از استاندار جدید
نماینده ولی فقیه در استان خطاب به استاندار جدید آذربایجان شرقی تأکید کرد: از استاندار جدید آذربایجان شرقی انتظار داریم تا برخی از اقدامات مانند رسیدگی به ادارات را در اولویت خود قرار دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمد مطهری اصل نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز امروز در خطبه‌ های نماز جمعه تبریز در مصلای امام خمینی (ره) این شهر اظهار کرد: مسئولان با مردم صادق باشند.

وی تصریح کرد: مسئولان با مردم صادق باشند و اگر مشکلی وجود دارد خیلی صادقانه با مردم مطرح کنند و از مردم خود برای برطرف‌ شدن آن مشکلات، کمک بخواهند.

امام جمعه تبریز تأکید کرد: مردم به دروغگو اعتماد نمی‌کنند و آن فرد دروغگو و در نهایت یک فرد بی‌اعتبار و بی‌آبرو در جامعه خواهد شد.

وی گفت: آقای بهرام سرمست به‌ عنوان استاندار جدید آذربایجان شرقی معرفی شده و امیدواریم که وی با جدیت کامل کار خود را آغاز کرده و تمام کمبود ها و چالش‌ های جمع شده در ماه‌ های گذشته و جاری استان را حل کند. 

حجت الاسلام والمسلمین مطهری اصل در ادامه تأکید کرد: از استاندار جدید آذربایجان شرقی انتظار داریم تا برخی از اقدامات مانند رسیدگی به ادارات را در اولویت خود قرار دهد، برخورد نامناسب با مردم و طول‌کشیدن حل امور برای همه ناراحت‌کننده شده است. 

وی تصریح کرد: امیدواریم کارمندان ادارات متوجه باشند حقوق‌ بگیر دولت و مدیون ملت هستند و وظیفه‌ شان را درست انجام دهند؛ اما واقعیت این است که گاهی وقت‌ ها مردم را با اخلاق و رفتارشان می‌ رنجانند.

امام جمعه تبریز گفت: برخی کارمندان اگر می‌خواهند کاری انجام ندهند، دم از قانون می‌زنند؛ اما سؤال اینجاست که چرا قانون این کار برای عده‌ای هست؛ اما برای عده‌ای دیگر نیست؟ اینها نظارت می‌خواهد.

وی ابراز کرد: قانون تبصره‌ هایی دارد و باید مسئولان و کارمندان به نفع مردم از این تبصره‌ ها در جای خود استفاده کرده و مشکلات مردم را حل کنند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه برای حل یک کار ساده چند ماه حتی چند سال امروز و فردا می‌کنند، اظهار کرد: عدم تعیین تکلیف وضعیت اراضی فاز دو خاوران از جمله مسائل مهم استان بوده که چندین سال است مردم را معطل کرده است. 

وی ادامه داد: مشکلات فاز دوم خاوران را بررسی کردم انصافاً مشکل از جانب مردم نیست؛ بلکه تمام مشکلات به دولتمردان و مسئولان وقت بر‌می‌گردد و سالیان سال هزاران نفر از مردم را معطل کرده‌اند.

امام‌ جمعه تبریز از استاندار جدید آذربایجان شرقی خواست هر چه سریع‌تر به مسئله اراضی فاز دوم خاوران ورود کرده و مشکلات آن را حل‌ و فصل کند.

وی با اشاره به هفته پیوند مربیان با اولیا عنوان کرد: اگر سه بخش خانه، مدرسه و مسجد دست‌ به‌ دست هم ندهند جوانمان را از دست می‌دهیم، وظیفه اولیه اولیا، تربیت فرزندانی صالح برای جامعه است، پدر و مادر نباید بگویند که ما تربیت کودکانمان را بر عهده مدرسه گذاشته‌ایم. 

حجت الاسلام والمسلمین مطهری اصل با تأکید بر اینکه مسئله نفوذ در آموزش‌ و پرورش یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری است، خاطرنشان کرد: مدیران و آموزگاران مراقب نفوذ در مدارس باشند، عده‌ای می‌خواهند فرزندان ما را از سبک زندگی اسلامی دور کرده و سبک زندگی غربی را در جامعه مرسوم سازند. 

وی عنوان کرد: تا زمانی که جوانان پا در مساجد نگذراند، سبک زندگی اسلامی گسترش نمی‌یابد، تمام چالش‌ های جامعه از همان روز اول در مساجد مطرح می‌شد و جوانان ما از مسجد به جبهه اعزام می‌شدند، یکی از دلایل اینکه امروزه مساجد پر نمی‌شود به کوتاهی و غفلت خودمان باز می‌گردد.

حجت‌ الاسلام‌ والمسلمین مطهری اصل مطرح کرد: صهیونیست خبیث که به روز های پایانی عمر خود رسیده است، با بمباران متعدد، مردم مظلوم لبنان و غزه را آواره کرده است، نیاز هست تا مؤمنان با کمک‌ های نقدی خود از این مردم حمایت کنند. 

وی با اشاره به کنترل فضای مجازی از طرف برخی مدعیان حزب‌اللهی اظهار کرد: برخی که خود را حزب‌ اللهی می‌نامند، مطالبی را در فضای مجازی انتشار می‌دهند که موجب تعجب و حیرت عموم می‌شود. 

امام جمعه تبریز تأکید کرد: این کارها موجب می‌شود تا مردم نسبت به‌نظام و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی بی‌اعتماد شوند، جوانان ما آماده‌اند در هر موقع که رهبر معظم انقلاب دستور دهد جان خود را فدای نظام کنند.

وحید نستوهی
ارسال نظرات