۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۷۶۶۹۲۸
مدیر حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی خبر داد؛

فعالیت ۱۵ مدرسه علمیه خواهران در آذربایجان شرقی با ۵۰۰ مبلغ فعال

فعالیت ۱۵ مدرسه علمیه خواهران در آذربایجان شرقی با ۵۰۰ مبلغ فعال
مدیر حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی، در اجلاس مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران از فعالیت ۱۵ مدرسه علمیه خواهران و ۵۰۰ بانوی مبلغه فعال در آذربایجان شرقی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری رسا در آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام مهدی محمدی‌صیفار مدیر حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی، در اجلاس مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران که امروز، چهارشنبه ۱۸ مهرماه، در تبریز برگزار شد؛ از فعالیت ۱۵ مدرسه علمیه خواهران و ۵۰۰ بانوی مبلغه فعال در آذربایجان شرقی خبر داد.
 
این اجلاس با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل مدیر حوزه‌های علمیه خواهران و جمعی از مسئولان، مدیران و معاونان کشوری و استانی برگزار شد. و در ابتدای جلسه، حجت‌الاسلام مهدی محمدی‌صیفار، مدیر حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی، ضمن خوش‌آمدگویی به میهمانان و عرض تسلیت به‌مناسبت شهادت شهدای خدمت، از جمله شهید رئیسی، شهید آل‌هاشم، شهید رحمتی و شهید امیر عبداللهیان و شهدای مقاومت، به‌خصوص شهید سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان،  به بیان آمار مختصری از مدارس علمیه استان تبریز و برخی از برنامه‌های مهم و مطروحه پرداخت. 
 
این اجلاس به منظور بررسی مسائل و چالش‌های موجود در حوزه‌های علمیه خواهران و تبادل نظر در خصوص راهکارهای بهبود فعالیت‌ها و برنامه‌ها برگزار شد.
 
حجت‌الاسلام محمدی‌صیفار در ادامه گفت: این استان دارای ۱۵ مدرسه علمیه است که ۱۴ مدرسه آن در سطح دو قرار دارند و یکی از این مدارس هم دارای سطوح سه و چهار است. از میان ۱۴ مدرسه سطح دو، سه مدرسه به‌طور همزمان در سطح سه نیز فعالیت می‌کنند که طلاب عزیز در پنج رشته مختلف در آن تحصیل می‌کنند.
 
وی افزود: کادر مصوب در این استان شامل ۸۲ نفر و کادر غیرمصوب ۲۲ نفر است که در مجموع ۱۰۴ نفر کادر داریم. تعداد هیأت امنای مدارس ۱۳۰ نفر و تعداد اساتیدی که در خدمتشان هستیم، ۳۵۰ نفر است که از این تعداد، ۲۱۰ نفر استاد بانو و ۱۴۰ نفر استاد آقا هستند.
 
مدیر حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی همچنین اعلام کرد: در حال حاضر، تعداد طلاب سطوح دو، سه و چهار در استان ۱۵۴۹ نفر است و تعداد فارغ‌التحصیلان در طی سال‌های متمادی به ۲۳۸۶ نفر می‌رسد. همچنین، ۵۰۰ نفر مبلغ فعال داریم که در سطح شهر و استان، به‌ویژه در تبریز، مشغول به فعالیت هستند.
 
حجت‌الاسلام محمدی‌صیفار بیان کرد: طی دو سال اخیر، ۶۷۵ نفر از طلاب در طرح امین مشغول به فعالیت هستند و برخی از دوره‌هایی که در خود استان و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران اجرا شده، ۳۰ نفر از طلاب ما در حدود ۲۰۰ ساعت در موضوع زن و خانواده دوره دیده‌اند.
 
وی افزود: در حال حاضر، ۲۲۰ نفر حافظ قرآن داریم که شامل حافظ جزء و حافظ کل می‌شود. همچنین، ۳۵ نفر از طلاب در عرصه کنشگری جمعیت و فرزندآوری فعال هستند و تعداد پژوهشگران رقعه‌بندی‌شده نیز ۴۵ نفر می‌باشد. این آمار مختصری از مدارس علمیه استان است.
 
مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی، تصریح کرد: برخی از برنامه‌هایی که به‌لحاظ کیفی برای ما مهم بودند، شامل پایش قرآنی طلاب است که سال گذشته در سراسر مدارس علمیه استان انجام گرفت. این برنامه شامل قرائت صحیح نماز، روخوانی و روانخوانی قرآن بود و برای طلابی که در این زمینه دچار مشکلاتی بودند، تصمیم گرفته شد که همه مدارس دوره‌هایی را برگزار کنند تا این مشکلات برطرف شود.
 
وی عنوان کرد: دوره‌های متعددی از جمله دوره مدیریت فرهنگی، کاربردهای هوش مصنوعی در پژوهش، تولید محتوای استاندارد در فضای مجازی براساس سئو، تربیت مربی، مرگ فرقه‌های ضاله، مهدکودک، دوره رشد، دوره زن و خانواده، مرگ بهائیت و مرگ اهل حق و ... در استان برگزار شد. برخی از این دوره‌ها بر اساس آسیب‌شناسی‌هایی که در استان انجام شده بود، طراحی شدند. این آسیب‌شناسی‌ها با همفکری مدیریت استان صورت گرفت و بنا شد در مدارس علمیه، دوره‌هایی برای آگاهی طلاب نسبت به فرقه‌هایی که در برخی از شهرها بسیار فعال هستند، برگزار شود تا طلاب محترم نسبت به این مسائل حساس و پاسخگو باشند.
 
حجت‌الاسلام محمدی‌صیفار اضافه کرد: در طی سه سال اخیر، رونمایی از ۲۴ کتاب داشته‌ایم و امسال ۱۱ کتاب به این تعداد اضافه می‌شود، که در مجموع ۳۵ کتاب چاپ‌شده از طلاب محترم رونمایی خواهد شد.
 
وی افزود: سال گذشته جشنواره قرآن و عترت را در سطح مدارس و استان برگزار کردیم و همچنین المپیاد علمی را به منظور انگیزه‌بخشی به طلاب و ارتقای سطح آموزشی آن‌ها برگزار کردیم.
 
مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی بیان کرد: ان‌شاءالله فردا ساعت ۱۴ به بعد، افتتاحیه سالن و باشگاه ورزشی را در تبریز خواهیم داشت. این باشگاه با وجود کمبود امکانات راه‌اندازی شده و به تدریج امکانات بیشتری به آن اضافه خواهد شد. در حال حاضر، علاقه‌مندان به ورزش در چندین رشته در این باشگاه مشغول به فعالیت هستند.
 
وی افزود: همچنین، مرکز پژوهشی حوزه در موضوع خانواده نیز راه‌اندازی شده که به دست حجت‌الاسلام والمسلمین فاضل افتتاح خواهد شد و ما در خدمت ایشان خواهیم بود.
 
حجت‌الاسلام  محمدی‌صیفار ابراز کرد: برنامه‌هایی که از لحاظ تأثیرگذاری فرهنگی طلاب در مدارس ما در شهرها اجرا می‌شود، به‌طور جدی می‌توانم بگویم که اکثر مدارس ما به قطب‌های فرهنگی در شهرها تبدیل شده‌اند.
 
مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی، در پایان یادآور شد: موضوع دوم در مورد مرجعیت علمی است که مستحضر هستید، این موضوع زمان‌بر است. با این حال، ما سعی می‌کنیم با ایجاد زیرساخت‌های لازم، از جمله مرکز پژوهشی و دوره‌هایی که در مدارس علمیه استان برگزار می‌شود، قدم‌هایی را در راستای تحقق این هدف برداریم.
ارسال نظرات