۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۰
کد خبر: ۷۶۶۵۲۳
آیت الله حسینی بوشهری در جمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم:

سیدحسن نصرالله شخصیتی تاریخ ساز و بصیر بود

سیدحسن نصرالله شخصیتی تاریخ ساز و بصیر بود
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم سیدحسن نصرالله را انسانی بصیر برشمرد و گفت: شهید نصرالله شخصیتی تاریخ ساز بود. کمتر شخصیتی داریم که مانند ایشان در یک برهه ۳۲ ساله که از مسئولیتشان می‌گذشت، اینگونه تاریخ ساز باشند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در جمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با اشاره به شرایط ویژه منطقه و شهادت سیدحسن نصرالله، سردار شهید نیلفروشان و دیگر مبارزان جبهه مقاومت، اظهار داشت: شهادت سیره مردان خدا و اولیای الهی است. سید و سالار شهیدان این درس را به ما آموخت و این حرکت هرگز در صحنه تاریخ فراموش شدنی نیست؛ بلکه حرکت جدیدی پایه گذاری می‌شود و کاخ ستمگران ویران خواهد شد.

نیروهای مسلح، جهان را تحت تأثیر قراردادند

وی ضمن اشاره به عملیات وعده صادق ۲ ابراز داشت: بعد از مدت‌ها انتظار، نیروهای مسلح سرافراز ما که به آن‌ها می‌بالیم، یک حماسه‌ای آفریدند و جهان را تحت تأثیر قرار دادند. در عین حال که تعداد موشک‌های شلیک شده در عملیات وعده صادق ۲ کمتر بود، اما تأثیر آن بیشتر بود.

امام جمعه قم افزود: در این اقدام انتقامی که نسبت به میهمان کشور ما و همچنین نسبت به عزیزانی که در غزه و لبنان به شهادت رسیده‌اند و به خصوص سید مقاومت، انجام شد، همانطور که مسئولان اعلام کردند، اگر دشمن دست به اقدامی بزند، ما پاسخ شدیدتری خواهیم داد.

وی با اشاره به همجه‌های تبلیغاتی نسبت به تأخیر ایران در پاسخ به رژیم اشغالگر خاطر نشان کرد: این مدت جوّ سنگینی ساخته بودند که چرا پاسخ نمی‌دهند؟ اما عملیات شب گذشته نشان داد که ما با دقت و با در نظر گرفتن مصالح، پاسخ می‌دهیم.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه به تبیین برخی از ویژگی‌های شخصیتی شهید سیدحسن نصرالله پرداخت و بیان داشت: شهید نصرالله شخصیتی تاریخ ساز بود. کمتر شخصیتی داریم که مانند ایشان در یک برهه ۳۲ ساله که از مسئولیتشان می‌گذشت، اینگونه تاریخ ساز باشند.

سیدحسن نصرالله انسانی بصیر بود

سیدحسن نصرالله اگرچه امروز در میان ما نیست اما راه او در میان جبهه مقاومت وجود دارد

وی اظهار داشت: نام سیدحسن نصرالله بر تارک تاریخ می‌درخشد. ایشان یک نقش کلیدی در لبنان، یمن، عراق و حتی ایران داشت و اگرچه امروز در میان ما نیست؛ اما راه او در میان جبهه مقاومت و امت اسلامی وجود دارد.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: سیدحسن نصرالله، انسانی بصیر بود. عمده دلیل بصیر بودن ایشان نیز به خاطر گره خوردن ایشان با «ولایت» بود. ایشان معتمد امام خمینی – قدس سره – و رهبر معظم انقلاب – مد ظله العالی – بودند. در عین حالی که به عنوان قهرمان جهان عرب مطرح شده بود، در یکی از کنفرانس‌ها دست رهبر معظم انقلاب اسلامی – مد ظله العالی – را بوسید و وقتی مورد اعتراض بعضی قرار گرفت، گفت آنچه من دارم از ولایت است.

وی شجاعت را ویژگی دیگر شهید سیدحسن نصرالله عنوان کرد و بیان داشت: ایشان شجاع بود و دوره‌های نظامی مختلفی را گذرانده بود. دقیقا مانند رهبرمان که در پیش از رهبری در صحنه‌های مختلف دوران دفاع مقدس حضور داشتند.

سیدحسن نصرالله انسانی بصیر بود

سیدحسن نصرالله آرزوی شهادت داشت

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه خاطر نشان کرد: سیدحسن نصرالله ادامه دهنده راه امام موسی صدر و گره‌گشای مردم بود و همانند سردار سلیمانی، جان خود را بر کف دست گرفته بود و آرزوی شهادت داشت. تا جایی که حتی مسیحیان نیز بعد از شنیدن خبر شهادت ایشان اشک ریختند.

وی در بخش پایانی سخنان خود به تبیین حدیثی از امام صادق علیه السلام پرداخت و گفت: دوران زندگی انسان به سه مقطع تقسیم می‌شود. بخشی از آن گذشته است و قابل جبران نیست. بخشی دیگر دوره‌ای است که امروز در آن هستیم و باید از این فرصت طلایی نهایت استفاده را ببریم. بخش دیگر نیز روزی است که نیامده، اما نسبت به آن امیدواریم و باید برای آن آینده برنامه ریزی و تلاش کنیم.

آیت الله حسینی بوشهری خاطر نشان کرد: باید روز به روز، برگ زرینی به کارنامه مجمع نمایندگان طلاب اضافه شود و به عنوان یک مجموعه فعال، با نشاط و دغدغه‌مند که نسبت به مسائل مختلف حوزه سر از پا نمی‌شناسد، فعالیت کند و از این ظرف زمانی بیشترین بهره را ببرد.

شایان ذکر است در ادامه این جلسه، آیت الله حسینی بوشهری به سؤالات نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم پاسخ داد.

ارسال نظرات