۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۷۶۶۲۵۹
حجت الاسلام والمسلمین محمودی:

لزوم ترویج و اشاعه فرهنگ شهدای روحانی در جامعه

لزوم ترویج و اشاعه فرهنگ شهدای روحانی در جامعه
مدیر حوزه علمیه فارس گفت: برای انعکاس یاد و نام شهدای عزیز باید اقدامات موثری برنامه ریزی و اجرا شود و جوانان با فرهنگ شهید آَشنا شوند و افکار عمومی جامعه تنویر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا محمودی، مدیر حوزه علمیه فارس در نشست نهادهای حوزوی فارس گفت: زندگی ما مرهون شهدای عزیز است و مخصوصا شهدای اخیر جبهه مقاومت که پرچمدار این شهدا سید جبهه مقاومت سید حسن نصرالله است و باید در امتداد مسیر شهدا حرکت کنیم. 

وی با اشاره به برگزاری کنگره شهدای روحانی فارس اظهار کرد: نفس بزرگداشت شهدا موضوعیت دارد و مورد تاکید امام راحل(ره) بود و امروز نیز مورد تاکید رهبر انقلاب(مدظله العالی) است.

مدیر حوزه علمیه فارس تاکید کرد: در امر برگزاری کنگره شهدای طلبه و روحانی باید از تجارب یادواره های گذشته استفاده شود و گام های بهتری برداشته شود تا فضای جامعه با یاد و نام شهدا عطرآگین شود.

وی یادآور شد: مسئولان نهادهای حوزوی و همه دست اندر کاران برگزاری کنگره شهدای روحانیت باید اندوخته های قبلی را دست مایه کنگره آینده قرار دهند تا اثرگذاری بهتری را شاهد باشیم.

عضو شورای عالی حوزه فارس خاطرنشان کرد: امام راحل فرمودند شهدا چشم و چراغ جامعه هستند و این جایگاه رفیع برای شهدای روحانی ثابت است و در کنگره قبلی اقدامات خوبی صورت گرفت، کتابی چاپ شد و شاهد حضور خانواده معظم شهدا بودیم اما این کافی نیست و باید مطالبات رهبر انقلاب در این زمینه عملیاتی شود.

وی همچنین بر لزوم اجرای اقدامات مؤثر و برنامه ریزی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انعکاس یاد و نام شهدای عزیز در جامعه تأکید کرد.

ارسال نظرات