۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۷۶۵۸۶۶

برگزاری نشست علمی «مبانی فقهی دفاع مقدس» در خبرگزاری رسا + عکس

برگزاری نشست علمی «مبانی فقهی دفاع مقدس» در خبرگزاری رسا + عکس
نشست علمی ترویجی «مبانی فقهی دفاع مقدس» از سلسله نشست‌های جهاد مقدس در سالن شهید دهقانی خبرگزاری رسا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، نشست علمی ترویجی «مبانی فقهی دفاع مقدس» از سلسله نشست های جهاد مقدس در سالن شهید دهقانی خبرگزاری رسا برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین عبدالمجید مقامی، نائب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به بیان دیدگاه های خود در زمینه «راهکارهای تقویت و نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه» پرداخت و با اشاره به جنایاتی که رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه و لبنان انجام می دهد، اظهار داشت: شاید مغول ها اینگونه جنایات را مرتکب نشدند.

وی ادامه داد: امروز امپراطوری غرب متوجه انقلاب اسلامی شده و ناراحتی آمریکا از ایران ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مقابل فرهنگ غربی است.

نشست مبانی فقهی دفاع مقدس برگزار شد

نائب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان اینکه تاریخ کشورهای غربی و آمریکا سرشار از استعمارگری است، گفت: کشورهایی اسلامی که دست برادری به سوی آمریکا برای حل مشکلات دراز می کنند نگاه ساده لوحانه ای دارند و ذلیل خواهند شد، از نگاه قرآن عزت متعلق به خداوند است و همکاری با مشرکین باعث عزت نمی شود.

وی یکی از راه های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را کار تخصصی بر روی وصیت نامه های شهدا دانست و افزود: استفاده تخصصی از رسانه ها برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت لازم است و ارتباط رسانه ها با تشکل های فعال فرهنگی مردمی در حوزه ایثار و شهادت می تواند در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موثر باشد.

نشست مبانی فقهی دفاع مقدس برگزار شد

حجت الاسلام محمد مهدی حقانی، استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم نیز در این نشست ضمن بیان اینکه دفاع مقدس گنجینه و ظرفیت عظیمی است، اظهار داشت: باید از این گنج عظیم استفاده کرد، این ظرفیت با وجود تمام تلاش های صورت گرفته به طور کامل گردآوری نشده است؛ سال 1401 اغتشاشگران از یک حادثه اثبات نشده برای یک جریان سیاسی استفاده کردند اما جنگ غزه با بیش از 40 هزار شهید مورد توجه قرار نمی گیرد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با بیان اینکه معنویت، سیر و سلوک یک سرفصل در دفاع مقدس است، ابراز کرد: رزمندگان انسان های معمولی بودند و به فضل الهی به انسان هایی خاص تبدیل شدند؛ مقام فضل غیر از عدالت است و به هرکسی بخواهند خواهند داد، سیر و سلوک دفاع مقدس شبیه سیر و سلوک کسانی که انزواگزینی کردند نبود و امام خمینی(ره) باب جدیدی را برای سیر و سلوک به روی رزمندگان دفاع مقدس گشود.

نشست مبانی فقهی دفاع مقدس برگزار شد

حجت الاسلام محمدحسین پیشاهنگ دبیر علمی این نشست با تاکید براینکه باید ارزش های فرهنگ شهادت را در مطالعات اسلامی مورد بررسی قرار داد، تصریح کرد: باید مباحث تاریخ، سیره و تجربه دفاع مقدس پیاده سازی شود و منظومه ای از ارزش های بلند انسانی در ساحت شهادت تدوین شود تا مورد استفاده تمام ملت ها قرار گیرد.

دبیر علمی این نشست با بیان اینکه تجارب دفاع مقدس را می توان به کشورهای دیگر انتقال داد، گفت: خبرگزاری رسا تلاش دارد در طول سال بهانه های برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشد و هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی برای تجلیل از شهدای طلبه خبرنگار است و باید فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان یکی از ارکان فرهنگ اسلامی ترویج شود.

نشست مبانی فقهی دفاع مقدس برگزار شد

داوود شمس مسئول سازمان بسیج رسانه کشور نیز در این نشست ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت پدران و مادران شهدا، رزمندگان و جانبازانی که در دوران دفاع مقدس خوش درخشیدند و امنیت را برای ملت ایران به ارمغان آوردند، گفت: هجمه ای که امروز دشمن علیه مادران و زنان جمهوری اسلامی دارد به خاطر این است که نسل مادران و زنان زمان دفاع مقدس احیاء نشوند.

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور با اشاره به اینکه نسل «z» امروز اعتقادات آنها مورد هجمه دشمن است ولی در همه عرصه ها خوش درخشیده اند، تصریح کرد: رسانه محل و مرجع مورد استقبال نسل امروزی است و می تواند اثرگذار باشد.

نشست مبانی فقهی دفاع مقدس برگزار شد

لازم به ذکر است، در پایان این نشست کانون مقاومت بسیج شهید اندرزگو در خبرگزاری رسا افتتاح و حکم مسئولیت این کانون از جانب سردار محمد رضا موحد فرماند سپاه علی بن ابی طالب  به حجت الاسلام محمدمهدی محققی، مدیر عامل خبرگزاری رسا اعطا شد.

ارسال نظرات