۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۷۶۵۷۲۴

بازدید مدیر جامعة الزهرا از معبد شهر سوخته

بازدید مدیر جامعة الزهرا از معبد شهر سوخته
خانم برقعی و هیئت همراه جهت شناخت بیشتر ادیان و آیین‌های مختلف در کشور تایلند از معبد شهر سوخته و آرون بازدید کردند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، سیده زهره برقعی مدیر جامعةالزهرا سلام‌الله‌علیها و هیئت همراه جهت شناخت بیشتر ادیان و آیین‌های مختلف در کشور تایلند از معبد شهر سوخته بازدید کردند.

تاریخی‌ترین بنای تایلند، شهر تاریخی آیوتایا (Ayutthaya ) معروف به شهر سوخته است که در دوران خود، یکی از بزرگترین شهرهای دنیا محسوب می‌شده و بیشتر از ۴ قرن پایتخت تایلند بوده است.

در سال ۱۳۵۰، پادشاهی آیوتایا بوجود آمد و در قرن ۱۶ به اوج قدرت و ثروت رسید و توانست قلمرو خود را بسیار گسترش دهد. پادشاهان زیادی در آن دوران بر این شهر حکومت کردند و آنقدر روابط آیوتایا قوی بود که حتی در زمان پادشاهی لویی چهاردهم، با فرانسه در ارتباط بود و این نشان دهنده ی قدرت این شهر در آن دوران است.

آیوتایا روی جزیره ای که بوسیله ی ۳ رودخانه ای که شهر را به دریا متصل می‌کرد، قرار داشت. این مکان به این دلیل انتخاب شد که از نظر دسترسی دشمن، بهترین مکان و کاملا در امان بود و از طرفی از سیل‌های فصلی هم در امنیت بود.

شهر آیوتایا در سال ۱۷۶۷ به وسیله ارتش برمه مورد حمله قرار گرفت، آنها شهر را کاملا سوزاندند، آنجا را فتح کردند و ساکنان آیوتایا را مجبور به ترک شهر کردند. این شهر هیچ وقت بازسازی نشد و فانوس ثروت و فرهنگ آن برای همیشه خاموش شد و به یک مکان باستان شناسی (چیزی که امروز می‌بینیم) تبدیل شد. امروزه این شهر در استان فرا ناخون سی آیوتایا قرار دارد و دولت تایلند موفق شد در سال ۱۹۹۱ میلادی، شهر سوخته بانکوک را در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت کند.

ارسال نظرات