۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۷۶۵۳۸۴
پزشکیان در صحن مجلس:

طبق قانون برنامه توسعه جلو خواهیم رفت

طبق قانون برنامه توسعه جلو خواهیم رفت
پزشکیان در صحن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق قانون برنامه توسعه جلو خواهیم رفت، تصریح کرد: من معتقدم اگه بخواهیم مشکل کشور را حل کنیم و در منطقه بتوانیم در مقابل تجاوزات بیگانه‌ها بایستیم وحدت و انسجام هم در داخل هم بین کشورهای اسلامی باید شکل بگیرد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مسعود پزشکیان با حضور در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: بنده قصد سخنرانی نداشتم و چیزی هم از پیش آماده نکرده بودم. در این هفته وحدت، صرفاً آمده‌ایم تا در خدمت شما باشیم و در این مسیر به تحقق وحدت و انسجام کمک کنیم. اگر در این راه مشکلاتی وجود دارد، از شما می‌خواهیم که همراهی و کمک کنید، چرا که ما نیز در کنار شما خواهیم بود.

وی افزود: آنچه در ابتدا گفته شد، صرفاً به منظور اخذ رأی و حمایت نبوده است. ما همچنان به آن تعهدات پایبندیم و به دغدغه‌ها و سخنان شما گوش خواهیم داد. در حد توان، تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا آن‌ها را در عمل اجرا کنیم. این تعهد، از روی اعتقاد قلبی است و برخلاف تصور عده‌ای، هدف ما تنها گذر از مشکلات کوتاه‌مدت و سپس رها کردن آن‌ها نیست. ما به سخنان و وعده‌هایی که دادیم پایبندیم و همچنان در خدمت شما خواهیم بود.

رئیس‌جمهور عنوان کرد: طبق قانون برنامه جلو خواهیم رفت؛ هر جایی نتوانستیم اجرا کنیم به مجلس می‌آییم و می‌گوییم این بند قانون به این دلیل قابل اجرا نیست و از مجلس راهکار می‌خواهیم.

پزشکیان گفت: طبق قانون برنامه جلو خواهیم رفت؛ هر جایی نتوانستیم اجرا کنیم به مجلس می‌آییم و می‌گوییم این بند قانون به این دلیل قابل اجرا نیست و از مجلس راهکار می‌خواهیم.

وی اظهار داشت: من معتقدم اگه بخواهیم مشکل کشور را حل کنیم و در منطقه بتوانیم در مقابل تجاوزات بیگانه‌ها بایستیم وحدت و انسجام هم در داخل هم بین کشورهای اسلامی باید شکل بگیرد. دست به دست هم بدیم و دست از اختلافات برداریم.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: نهایتاً آن چیزی که میثاق مشترک ماست چشم انداز سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری و قانون برنامه است. ما تلاش خواهیم کرد که تا جایی که از دستمان بر بیاید و توان داریم قانون برنامه را اجرا بکنیم حالا جایی هم که نتوانستیم اجرا کنیم می‌آییم به شما می گوییم که نمی توانیم.

پزشکیان گفت: هر کسی که مدعی است می‌تواند جلو بیاید و کمک بکند ما حاضریم اختیار بدهیم و آن چیزی را که ما بلد نیستیم یا نمی‌توانیم او اجرا بکند.

وی در ادامه بیان کرد: اگر بر آن چشم انداز و سیاست و قانون و برنامه توافق کنیم می‌توانیم از خیلی اختلافات و دعواها دست بکشیم. من در گذشته هر چی بودم هر فکری می‌کردم الان به این سیاست و به این قانون پایبند هستم و تلاش خواهم کرد که آن را اجرا کنم. اگر در اجرا نتوانستم می آیم و می‌گویم به این دلیل نمی‌توانم ولی اینکه مثلاً تصور بشود ما راهی غیر از آن را برویم در ذهن ما نیست.

ارسال نظرات