۱۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۷۶۴۷۴۷
آیت الله خاتمی:

دولت چهاردهم در همه تصمیمات، حکمرانی عادلانه را مد نظر قرار دهد

دولت چهاردهم در همه تصمیمات، حکمرانی عادلانه را مد نظر قرار دهد
امام جمعه موقت تهران عدالت را روح نظام اسلامی در همه عرصه‌ها برشمرد و گفت: نظام ما نظام علوی بوده و عدالت روح نظام اسلامی است و لذا در همه تصمیمات چه اقتصادی، چه سیاسی و چه فرهنگی باید عدالت را در نظر داشت.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوالی الهی گفت: تقوا به معنای ترک گناه است و به همین دلیل یکی از نشانه‌های فرد باتقوا دغدغه دین داشتن و برخورداری از کلام سدید است.

وی با اشاره به مباحث توحیدی و مصاف حق و باطل ابراز داشت: هیچ چیز به اندازه ظلم نعمت را تغییر نمی‌دهد و عذاب می‌فرستد. خدا فریاد مظلومین را می‌شنود و در کمین ستمگران هست. به یاد داریم که در ۱۷ شهریور طاغوت ظلم‌هایی کرد اما هر خونی که بر زمین ریخته می‌شد گور رژیم کنده می‌شد، شهریور ۵۷ این جنایت و ۲۲ بهمن ۵۷ گور این رژیم کنده شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان خطبه اول اظهار داشت: امروز رهبران غربی به جنایتکاران تاریخ مدال صلح می‌دهند و از جنایتکاران حمایت می‌کنند. غربی‌ها با حمایت از رژیم صهیونیستی و جنایت‌های آن به گسترش ظلم کمک کرده‌اند اما بدانید خداوند جواب آنها را خواهد داد همانطور که در گذشته پاسخ داده است.

شهید مدنی و طالقانی؛ معلم اخلاق و بازوی اسلام

آیت الله خاتمی با بیان اینکه معمار کبیر انقلاب، آیت‌الله طالقانی را بازوی توانای اسلام توصیف کردند، اظهار داشت: دوشنبه ۱۹ شهریور سالروز وفات آیت‌الله طالقانی است، آیت‌الله طالقانی اولین امام جمعه تهران بود. این مرحوم خدمات بسیاری به انقلاب و کشور کرد و شیفته امام خمینی(ره) بود و رهبری ایشان را پذیرفته بود و سابقه نیکوی امام راحل را به خوبی می‌دانست و مخالفت با ایشان را به منزله مخالفت با اسلام می‌دانست و راز موفقیت امام خمینی(ره) را اجتهاد به‌روز و پیوند با مردم عنوان کرد.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله مدنی امام جمعه تبریز و دومین شهید محراب ادامه داد:  امام ایشان را عالم عادل و متقی که در علم و عمل شایستگی داشت می‌دانست و او را معلم اخلاق و معنویات و از چهره‌های کم نظیری می‌دانست که از حد اعلای علم و تقوا و زهد و خودسازی برخوردار بود و او را مربی و هادی مردم و محرومان و همینطور سرمایه بزرگ نظام جمهوری اسلامی ایران می‌دانست.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دو ماه همه عزاداری فاخر و دوست داشتنی داشتیم، اذعان کرد: شیعه آنجا که باید شاد باشد شاد است و آنجا که باید محزون باشد محزون است و افراط و تفریط در این عرصه نادرست است عزا و شادی جای خود را دارد.

تحفه کم نظیر  رهبر انقلاب به دولتمردان

امام جمعه موقت تهران موفقیت دولت را در سایه عمل به توصیه‌های مقام معظم رهبری برشمرد و گفت: توصیه‌های رهبر انقلاب تحفه کم نظیر برای دولتمردان است؛ توصیه مهم رهبر انقلاب به دولتمردان، پیوست عدالت در متن قوانین است. رهبری فرمودند نه در کاغذ بلکه در عمل عدالت را محقق کنید. فرمودند هر ماده‌ قانونی که فاصله طبقانی را بیشتر می‌کند،‌ حذف کنید.

وی افزود: عدالت روح نظام اسلامی در همه عرصه‌ها است. بچه‌های مردم بچه ما هستند بچه مسئولین هستند اینکه درس بخواند دیپلم بگیرد ارشد و دکترا بگیرد اما کار نداشته باشد مغایر عدالت است. سفارش مقام معظم رهبری این است که به تلاش بیفتید.

عدالت روح نظام اسلامی است

آیت الله خاتمی با بیان اینکه ماندگاری حکومت‌ها به حکمرانی عادلانه است، خاطرنشان کرد: نظام ما نظام علوی بوده و عدالت روح نظام اسلامی است و لذا در همه تصمیمات چه اقتصادی، چه سیاسی و چه فرهنگی باید عدالت را در نظر داشت.

امام جمعه موقت تهران حوادث داخلی اراضی اشغالی را نشانه ای بر نابودی اسرائیل برشمرد و ابراز داشت: امروز در اراضی اشغالی شاهد اعتراضات گسترده علیه دولت جنایتکار صهیونیستی هستیم و اینها نشانه‌ای از حرکت این رژیم به سمت نابودی است و امیدوارم وعده امام خمینی(ره) که فرمودند رژیم صهیونیستی باید از صحنه روزگار محو شود تحقق یابد.

ارسال نظرات