۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۷۶۴۲۸۹
آیت الله مقتدایی:

بانوان فاضل و ممتاز حوزوی برای کمک به نظام قانونگذاری بسیج خواهند شد

بانوان فاضل و ممتاز حوزوی برای کمک به نظام قانونگذاری بسیج خواهند شد
آیت الله مقتدایی با اشاره به ضرورت حضور جدی بانوان حوزوی در میدان‌های تاثیرگذار سیاستگذاری و قانونگذاری برای خدمت به کشور تصریح کرد: تیمی از بانوان ممتاز حوزوی متناسبت با سیاست‌های مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی وارد میدان اقدام و عمل خواهند شد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله مرتضی مقتدایی در نشست مشترک با دکتر عطاء الله رفیعی آتانی رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس و برخی مدیران گروه‌های علمی این مرکز خاطرنشان کرد: ما از این بانوان طلبه، که از کانال مدیران حوزوی به ما معرفی خواهند شد، درخواست خواهیم کرد که بقیه کارهای پژوهشی و تحقیقاتی خود را کنار بگذارند و تنها در ماموریتی که مرکز تحقیقات اسلامی مجلس به عنوان پل ارتباطی میان حوزه های علمیه و نظام قانونگذاری به آنها محول می‌کند، متمرکز شوند و تمام تلاش خود را در این زمینه به کار گیرند. 

وی همکاری حوزه های علمیه خواهران با مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی را مهم و تعیین کننده دانست و بیان داشت: باید در اموری که نیازمند نظام  و کشور است، همه حضور فعال داشته باشیم.

آیت الله مقتدایی با اشاره به پیشنهادات مطرح شده در این نشست از جمله آموزش هدفمند جمعی از طلاب جهت تمرکز در مباحث قانونگذاری، حضور موثر طلاب و فضلای حوزه در کمیسیون‌های تخصصی مجلس و هدفمند شدن پژوهش‌های حوزوی جهت رفع خلاء های قانونی کشور از منظر دینی گفت: پیشنهاداتی که در این نشست مشترک مطرح شده، باید جامع عمل پوشانده شود.

دکتر رفیعی آتانی: دستاوردهای در زمینه علوم اسلامی کمتر از انرژی هسته‌ای نیست

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به دستاوردهای مهم مراکز پژوهشی حوزوی بویژه در حوزه های علوم فقهی و اسلامی گفت: دستاوردهای حوزه علمیه در زمینه علوم اسلامی کمتر از دستاوردهای نظام در عرصه انرژی هسته‌ای نیست.

دکتر عطاء الله رفیعی آتانی خاطرنشان کرد: نسل‌های جدید متخصص حوزوی در زمینه علوم اسلامی مانند اقتصاد، سیاست، جامعه شناسی، روانشناسی، حقوق، فرهنگ و ... در کنار فقه، پرشمار هستند، اساسی ترین کار مرکز تحقیقات اسلامی مجلس، استفاده از این ظرفیت‌ها و تبدیل تولیدات علمی و پژوهشی آنها به سمت قانونگذاری است.

وی با بیان اینکه پژوهش‌های علمی حوزه باید نظامند و ناظر به نیازهای نظام باشد، گفت: متاسفانه برخی پژوهش‌ها که تلاش‌های زیادی هم برای آنها صورت می‌گیرد ولی به درد عمل نمی‌خورد، مرکز تحقیقات اسلامی مجلس می‌تواند مبدل خوبی برای تبدیل این دستاوردها و منشورات به قانون باشد.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس گفت: برای اینکه پژوهش‌ها ناظر به نیازها باشد، باید از ابتدا جهت گیری مشخصی داشته باشد، بر همین اساس، مرکز تحقیقات اسلامی مجلس این آمادگی را دارد که آموزش های لازم را در این زمینه به محققان و پژوهشگران حوزوی ارائه دهد.

در این نشست حجج اسلام والمسلمین جواد عبادی ار گروه اقتصاد مرکز، رضا پورصدقی از شورای فقهی مرکز و مهدی صمدی از گروه تولیدی و زیربنایی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس پیشنهاداتی را ارائه دادند.

ارسال نظرات