۰۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۶
کد خبر: ۷۶۴۰۹۱

اعلام آمادگی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای توافق با حزب‌الله

اعلام آمادگی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای توافق با حزب‌الله
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ساعاتی بعد از پاسخ نظامی حزب‌الله لبنان برای خون‌خواهی «فواد شکر»، فرمانده ترور شده این گروه خواستار گشایش در برابر توافق احتمالی با حزب‌ا‌لله شد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، یوآو گالانت که در اتاق فرماندهی دایره عملیات ارتش اسرائیل حضور داشت مدعی شد این رژیم موفق شده با انجام حمله پیش‌دستانه تهدید حمله حزب‌الله را دقایقی پیش از آن خنثی کند. 

او مدعی شد: «دشمن قصد داشت راکت‌های بسیار زیادی به سمت محله‌های شمالی شلیک کند. اقدام پیش‌دستانه ما موجب شد بیش از ۵۰ درصد و شاید دو سوم آن راکت‌ها شلیک نشوند.»

گالانت در بخش دیگری از سخنانش خواستار «بهره گرفتن از مذاکرات» برای آزاد کردن اسرا از غزه و همچنین فراهم ساختن زمینه‌های توافق با حزب‌الله شده است.

او گفت: «ما در یک مقطع راهبردی هستیم و لازم است با بهره گرفتن از مذاکرات زمینه‌های آزادی گروگان‌ها و همچنین گشودگی در برای توافق [با حزب‌الله] در شمال و پس از آن ایجاد آرامش در منطقه را فراهم کنیم.»

وی تصریح کرد: «ما در حال انجام عملیات‌های نظامی هستیم و داریم برای شرایطی آماده می‌شویم که توافقی حاصل نشود. ما در هر لحظه برای جنگ در شمال آماده هستیم، اما این اتفاقی نیست که ترجیحمان بر آن باشیم و هنوز برای احتمال توافق فرصت قائل می‌شویم.»

ارسال نظرات